رئیس اتاق بازرگانی یاسوج :

حوزه کودک و نوجوان باید مطالبه عمومی شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۲۲۹۴
حوزه کودک و نوجوان باید مطالبه عمومی شود
جبار کیانی رییس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به تربیت نسل کودک و نوجوان تاکید کرد که حوزه کودک و نوجوان باید یک مطالبه عمومی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد ، جبار کیانی رییس اتاق بازرگانی یاسوج  به اهمیت سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه اشاره کرد و بیان کرد: آموزش‌های دوران کودکی پربازده‌ترین آموزش‌ها هستند، چون هزینه کمتر، اما ماندگاری بسیار بالاتری دارند، برای همین، سرمایه‌گذاری ملت‌ها برای نگاشت آینده بهتر آن‌هاست.

کیانی افزود: آموزش‌های دوران کودکی هزینه‌های آینده مراقبت از جامعه را کاهش می‌دهند. تربیت درست انقلابی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و … موجب می‌شود سال‌ها بعد، میزان هزینه‌کرد جامعه برای اصلاح انحرافات و مبارزه با جرایم در همان حوزه‌ها کاهش یابد. سرمایه‌گذاری در تقویت مدارس و رسانه‌های کودک موجب می‌شود در آینده، بودجه موردنیاز برای پلیس، دادگاه، زندان، بیمارستان و… کمتر شود.

رییس اتاق بازرگانی ابراز داشت: پرورش ، تربیت و پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و ارزشمندی است و حوزه کودک و نوجوان  را به عنوان یک مطالبه عمومی در تمامی آحاد جامعه باید مطرح و پر رنگ شود .

وی ادامه داد: حوزه پرورش یک حوزه اساسی در تربیت انسان های فرهیخته و آینده ساز است که گاهاً به دلیل کمبود امکانات مغفول مانده است

این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد که در صورت امکان در خصوص تعمیرات و تجهیزات مراکز کانون رایزنی‌های لازم را با خیرین انجام خواهد داد و با تاکید بر مداومت این جلسات، اظهار امیدواری کرد  که جلسات آتی  بخشی از مشکلات مراکز فرهنگی هنری کانون استان  را مرتفع شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این نشست کانون را عنوان متولی اصلی بحث کودک و نوجوان معرفی کرد و گفت: نیازهای نسل کودکان و نوجوانان امروزی تغییر کرده است و آموزش‌ها ، امکانات و تجهیزات این نهاد نیز باید متناسب با نیازهای این نسل تغییر کند.

کبری اخلاقی نیا افزود: اگر این تغییرات اتفاق نیفتد نمی‌توان در جهت ارائه خدمات کمی و کیفی موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد:  این نهاد در عرصه های مختلف در ارائه خدمات به این نسل موفق عمل نموده است و به نظر می رسد به همان اندازه که کمک کردن به یک فقیر ارزشمند است کمک کردن به پویا نمودن یک ذهن فقیر نیز مهم است و انتظار می‌رود که کمبود امکانات باعث نشود در آینده این محرومیت ها و نیست ها افق دید این کودکان را کوتاه تر نماید به این شکاف های فرهنگی بیشتر شوند.

نظر شما