با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولان استانی و شهرستانی:

آیین کلنگ‌زنی حوزه علمیه ولی عصر(عج) دهدشت برگزار شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۷:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۲۲۹۵
آیین کلنگ‌زنی حوزه علمیه ولی عصر(عج) دهدشت برگزار شد
آیین کلنگ زنی ساختمان جدید حوزه علمیه ولی عصر(عج) شهر دهدشت با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین کلنگ‌زنی حوزه علمیه دهدشت اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه از دیرباز پایگاه شیعه و جایگاه روحانیت بوده است.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تربیت طلاب دینی برای ترویج اسلام نیاز به توسعه حوزه‌های علمیه در این شهرستان را ایجاب کرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و روحانیت از عناصر اصلی فرهنگ هستند،اضافه کرد: حوزه علمیه ولی عصر(عج) با قدمت چهار دهه در تربیت طلاب دینی و مبلغان فعالیت دارد علاوه بر آن سفیران هدایت و حوزه علمیه خواهران نیز در این شهر راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه حوزه علمیه فعلی در سطح یک و تا پایه سه فعالیت دارد، گفت: با احداث ساختمان جدید با ظرفیت ۲۰۰ طلبه امکان ادامه تحصیل در سطح بالاتر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این طلاب برای ادامه تحصیل به استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند، گفت: به لطف خداوند رحمان و عنایت اهل بیت با بهره‌برداری از این حوزه علمیه امکان تحصیل در سطوح بالاتر فراهم خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استقبال از حوزه‌های علمیه در شهرستان کهگیلویه مطلوب است و اساتید مجرب و توانمندی به تربیت طلاب مشغول هستند.

 

نظر شما