رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین:

سهل‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جان کادر درمان را به‌خطر انداخته است

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۳۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۲۳۴۲
سهل‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جان کادر درمان را به‌خطر انداخته است
 رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۳۰ درصد از مدافعان سلامت و کادر درمانی و بهداشتی این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند و مراحل قرنطینه و درمان را می گذرانند.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر مجتبی دیده‌دار افزود: کادر درمان بیمارستان امام خمینی(ره) زادگاه امام راحل به‌دلیل بی‌توجهی برخی مردم به ضوابط بهداشتی تحت فشار هستند.

وی اظهار داشت: پرستاران خسته و فرسوده هستند و سهل‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جان کادر درمان را به‌خطر انداخته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ارزیابی‌ها بیانگر آن است که ۸۰ درصد از مردم خمین از ماسک استفاده می‌کنند در حالیکه این رقم باید به بیش از  ۹۵ برسد.

دیده دار اضافه کرد: با وجود هشدارها و محدودیت‌ها هنور برخی خانواده‌ها برای برگزاری جشن عروسی در شرایط بحرانی  در این شهرستان اصرار دارند و این تجمع‌ها به شدت در تکثیر ویروس و تهدید سلامت شهروندان اثر دارد.

وی با اشاره به جان باختن ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا طی۲ هفته اخیر در خمین ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از اواخر آبان  شرایط سخت‌تری از شیوع اینکرون در خمین تجربه شود و برای کنترل آن فقط مردم باید همکاری کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: از امروز محدودیت‌های جدید برای گروه های شغلی دو، سه و چهار درخمین آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تمام اصناف با احترام به این محدودیت‌ها کادر درمان را در این شرایط سخت یاری کنند. 

 دیده دار تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: یک‌هزار و ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در خمین شناسایی شدند  و از این شمار بیمار ۸۰۵ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

دیده دار بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا تا کنون ۷۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خمین جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین تاکید کرد: از مردم درخواست می‌شود که در این شرایط خطرناک از هر گونه برگزاری مهمانی، دورهمی های خانوادگی با اقوام و آشنایان پرهیز کنندتا وضعیت وخیم‌تری رقم نخورد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز