۳۰۰۰ نفر از واجدان شرایط طرح ملی مسکن در کرمانشاه واریز وجه انجام داده‌اند

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۳۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۲۵۱۰
۳۰۰۰ نفر از واجدان شرایط طرح ملی مسکن در کرمانشاه واریز وجه انجام داده‌اند
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شیوع کرونا و روند کند پالایش متقاضیان طرح ملی مسکن گفت: تاکنون ۳۰۰۰ نفر وجه درخواستی را واریز کرده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مسعود شریفی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن تأمین زمین مهمترین موضوع است اظهار داشت: در مرحله اول متقاضیان در سامانه‌ای ثبت‌نام کردند و پالایش آن‌ها به طور عمده انجام شده و در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

او با بیان اینکه 40 هزار نفر در استان برای این طرح ثبت‌نام کردند که 22 هزار نفر تأییدیه اولیه را داشتند عنوان کرد: تاکنون 3000 نفر از واجدان شرایط واریز وجه داشته‌اند.

شریفی گفت: برای 3200 واحد از طرح اقدام ملی مسکن زمین تأمین شده و به طور عمده پیمانکاران مشخص و در مواردی نیز کار اجرایی آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌هایی در قالب طرح ملی مسکن با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف منعقد شده است افزود: 1300 واحد برای ارتش و 5000 واحد برای اقشار تخت پوشش بنیاد شهید در نظر گرفته شده است.

شریفی با بیان اینکه در مجموع بیش از 12 هزار واحد پیش‌بینی شده که 7000 واحد در زمین‌های بخش دولتی و 5000 واحد در زمین‌های بخش خصوصی قرار دارند بیان کرد: در قالب زمین‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها نیز حدود 3800 تا 4000 واحد مزایا در اختیار واجدان شرایط قرار داده می‌شود.

او گفت: تسهیلات 100 میلیون تومانی با سود 18 درصد، 50 درصد تخفیفات نظام مهندسی و 50 درصد تخفیفات شهرداری از امتیازات این طرح برای متقاضیان است.

شریفی با اشاره به اینکه در شهر کرمانشاه که بیشترین متقاضی را داشته است عنوان کرد: بیش از 340 هکتار زمین دولتی به شهر کرمانشاه الحاق شد و مشاور اخذ شده و در حال طراحی است و عملیات آماده‌سازی در آینده نزدیک انجام می‌شود.

نظر شما