رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

در صورت تداوم بحران کرونا تا یک ماه آینده فاجعه عظیمی در استان رخ خواهد داد

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۳۵:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۲۷۰۱
در صورت تداوم بحران کرونا تا یک ماه آینده فاجعه عظیمی در استان رخ خواهد داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از چهار هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا استان مرکزی در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند و مراحل درمانی و مراقبت‌ها برای آنان اعمال شده است.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان  در نشست با بسیج طلاب استان مرکزی، افزود: با وجود ارایه هشدارا و آموزش‌های لازم به این بیماران از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، شمار قابل توجهی از این بیماران توجهی به ماندن در خانه نمی‌کنند که این موضوع در حاد شدن بحران کرونا و تهدید سلامت دیگران اثر مستقیم دارد. 

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت روحانیان، مساجد و حوزه‌های علمیه برای فرهنگ‌سازی تعهد اخلاقی و شرعی بیمارانی که باید قرنطینه خانگی باشند، یکی از خواسته‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک است که انتظار می‌رود به بهترین شکل ممکن اجرا شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: شرایط استان مرکزی در خصوص شیوع بیماری کرونا به‌دلیل عادی‌انگاری و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی از شرایط قرمز نیز عبور کرده و در صورت تداوم این بحران فعلی تا یک ماه آینده فاجعه عظیمی در استان رخ خواهد داد.

دکتر جمالیان اظهار داشت: باید همه ظرفیت استان برای پیشگیری و مقابله با کرونا به‌کار گرفته و میزان ورودی به مراکز درمانی را به حداقل رساند چرا که علاوه بر اینکه هزینه‌های سنگین درمان که بیش از ۶۰ میلیون تومان برای هر نفر است کادر درمان خسته  کرده و نبود تخت بیمارستانی از جمله دلایل مهم برای تمرکز برای پیشگیری است.

وی اضافه کرد: مدافعان سلامت و کادر درمان استان مرکزی تنها مانده‌اند و دستورالعمل‌های بهداشتی به‌هیچ عنوان جدی گرفته نمی‌شود و از جامعه روحانیت و مبلغان دینی انتظار می‌رود در راستای فرهنگ‌سازی توجه به مسائل بهداشتی بخش درمان را پشتیبانی کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طلاب جهادی اقدامات  قابل توجهی در امر مبارزه با کرونا انجام دادند و هنوز هم شمار زیادی طلبه‌های جهادی در بیمارستان‌ها هستند که از ابتدای شیوع کرونا کنار کادر درمان بوده‌اند و به‌طور گمنام خدمت‌رسانی کرده‌اند.

دکتر جمالیان تاکید کرد: برای کنترل شیوع خطرناک بیماری کرونا سه دستورالعمل آموزش عمومی برای بسیج همگانی مردم، نظارت بر روی بیماران قرنطینه شده و مطالعه از سازمان ها ، نهادها و ادارات برای نقش آفرینی باید به‌طور جدی انجام شود.

 

نظر شما