در سفر استاندار به شهرستان دنا، مطرح شد:

عملیات اجرایی بیمارستان سی سخت آغاز می شود/ همکاری مردم تنها راهکار کاهش آمار مبتلایان به کرونا در دنا/ لغو تمامی تجمعات از جمله عروسی و عزا

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۳۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۲۰۳
عملیات اجرایی بیمارستان سی سخت آغاز می شود/ همکاری مردم تنها راهکار کاهش آمار مبتلایان به کرونا در دنا/ لغو تمامی تجمعات از جمله عروسی و عزا
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بی توجهی و ساده انگاری مردم عامل افزایش شیوع کرونا در دنا است و تنها با همکاری مردم می توان این زنجیره را قطع کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ نشست اضطراری ستاد کرونا شهرستان دنا در شهر سی سخت به ریاست کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، بانشی معاون بهداشتی دانشگاه و برخی مسئولان استاندار را در این نشست همراهی کردند.

گفتنی است این نشست با هدف بررسی علل افزایش رشد آمار 13برابری کرونا در دنا برگزار شد.

کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با اشاره به آمار ارائه شده توسط فرماندار دنا، اظهار داشت: بخشی از این مسئله نگران کننده است که باید بر طرف شود و بخشی هم جای امیدواری دارد.

وی با بیان اینکه بخش امیدواری این است که وضعیت شیوع کرونا در شهرستان دنا هنوز به مرحله قرمز نرسیده است، عنوان کرد: باید با  پیش بینی تدابیر ویژه و رعایت پروتکل های بهداشتی مراقب باشیم که از این وضعیت خارج شویم.

نماینده عالی دولت در استان، افزود:  آمار رشد بیش از حد و ۱۳ برابری ابتلا به کرونا در دنا نگران کننده است که از عوامل تشدید آمار مبتلایان، عدم استفاده از ماسک، برگزاری مراسم های ترحیم،  تشیع جنازه ها و دورهمی های شبانه است.

وی این حرکات را ظلم و خیانت به کل جامعه و مردم شهرستان دانست و گفت: مردم نباید بی خیال باشند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با حفظ فاصله اجتماعی حافظ جان خود و عزیزانشان باشند.

کلانتری تاکید کرد: از مردم فرهیخته شهر سی سخت انتظار می رود با توجه به اینکه مهد فرهنگ، علم و ادب هستند بیش از گذشته نسبت به کرونا حساس بوده و با بی تفاوت در مقابل این ویروس منحوس جان خود را به خطر نیندازند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل ستاد های کرونایی باید خروجی داشته باشد، ابراز کرد:  مردم بدانند ما قصد برخورد با هیچ شخص و مغازه داری را نداریم  و نمی خواهیم کار وکاسبی آنها را کساد کنیم ولی در این شرایط هر شخص و مغازه داری که بخواهد به هر نحوی سلامت عمومی مردم و جامعه را به خطر بیاندازد قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

استاندار گفت: سرعت افزایش ۱۳برابری آمار مبتلایان به کرونا در دنا زنگ خطر بسیار جدی برای شهروندان سی سخت است که اگر همت به خرج ندهند و زودتر با همدلی و همکاری نسبت به این موضوع تدبیری نیاندیشند وضعیت اسفناکی در انتظار شهرستان دنا و شهر سی سخت خواهد بود.

کلانتری خطاب به اعضای شورای تامین شهرستان دنا و مسؤلان گفت: این شهرستان وضعیت خوبی ندارد و باید تدبیری اندیشیده شود و مردم بیشترین کنم را می توانند در این خصوص داشته باشند.

وی عنوان کرد: می طلبد بزرگان و افراد متنفذ را دور هم جمع کرده و از ظرفیت آنها برای مهار کرونا استفاده کنید.

کلانتری بیان کرد: باید با کمک این افراد برگزاری هرگونه تشیع جنازه، عروسی و دورهمی ها تا اطلاع ثانوی را به صفر برسانید.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی 

 شاهد کاهش آمار مبتلایان وقطع زنجیره این ویروس منحوس خواهیم شد.

کلانتری گفت: دنا نخستین شهرستانی بود که  با متخلفین برخورد قاطع داشته  و نسبت به برپایی ایستگاه غربالگیری اقدام کرده است.

 وی افزود : مردم دنا در ماه های گذشته به صورت خود جوش همکاری کردند و سطح شهر را بارها ضدعفونی کرده ولی اکنون وضعیت کرونا در شهر سی سخت افسار گسیخته شده و دلیلش هم ساده انگاری و بی خیالی مردم به این ویروس است که با  همدلی که باهم دارید امید است بتوانیم آمار را به کمترین نرخ ممکن برسانیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در مورد موضوع بیمارستان های سی سخت و پاتاوه نیز، گفت: در بحث بیمارستان پاتاوه از ریش سفیدان محلی و افراد متنفذ می خواهیم جهت واگذاری زمین به دانشگاه اقدام کنند تا در اسرع وقت عملیات ساخت بیمارستان آغاز شود.

کلانتری در خصوص بیمارستان دنا نیز افزود: اما بیمارستان سی سخت ،عملیات خاکبرداری آن شروع شده است و در روزهای آینده عملیات ساخت آن آغاز  خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز