صدور موافقت اصولی برای ۷ اقامتگاه بوم‌گردی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۱:۴۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۴۴۲۵
صدور موافقت اصولی برای ۷ اقامتگاه بوم‌گردی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمداز صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی 7 اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستانهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مجید صفایی با اعلام این خبر افزود: ازاین تعداد 3اقامتگاه‌ در شهرستان بویراحمد،2اقامتگاه در شهرستان دنا،1اقامتگاه در شهرستان چرام و 1اقامتگاه در شهرستان کهگیلویه ایجاد می شود.

 وی ادامه داد: با افتتاح این اقامتگاه ها در شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت مستقیم وغیرمستقیم برای حدود به 40نفراشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: استان با توجه به‌ قرارگیری در دامنه کوه‌های بلند و وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی،طبیعت بکر و خدادای و همچنین چشمه های دائمی و خنگ پذیرای گردشگران و مسافران زیادی در طول سال  است.

صفایی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری در بخش بوم‌گردی گفت:هر سرمایه گذاری که خانه های قدیمی روستایی را احیا و بوم‌گردی را ترویج دهد از حمایت دولت برخوردار می شود.

بر اساس آخرین آمار هشت اقامت گاه بوم گردی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و تعدادی اقامتگاه بومگردی در استان در حال ساخت است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز