مراسم‌های عروسی و عزا منبع فراگیری کرونا در یاسوج/ مردم به جولانگاه کرونا نروند

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۹:۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۵۲۸۲
مراسم‌های عروسی و عزا منبع فراگیری کرونا در یاسوج/ مردم به جولانگاه کرونا نروند
برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی، بصورت شلوغ و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکلهای بهداشتی، باعث به خطر افتادن سلامت مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم یاسوج: شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا سبک زندگی مردم دچار تغییرات اساسی شود، و اگر تاقبل از شیوع این ویروس همه دنبال فرصتی برای دیدار حضوری بودند، اما کرونا این معادله را برهم زد تا انسان‌ها به اجبار از همدیگر فاصله بگیرند.

فاصله‌ای که ویروس کرونا بین انسانها در ارتباط شکل داد، به معنای گریز از خطر مبتلا شدن و به کام مرگ فرو نرفتن است، و اگر این فاصله نه تنها در خیابان‌ها و مراکز خدماتی و غیره بلکه در خانه‌ها نیز شکل مناسب به خود بگیرد باعث توقف ویروس کرونا، و توفیق بیشتر در نابودی آن است.

از اوایل اسفندماه سال گذشته بود که اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد، و از همان زمان زنگ هشدار به صدا درآمد، اما هر چه زمان رو به جلو در حال گذر بود، تعداد مبتلایان رو به افزایش بود و این روند افزایشی در مرداد و شهریور ماه سال جاری خود را نشان داد، تا مسؤلان دانشگاه علوم پزشکی این هشدار را بدهند که کرونا در مهرماه نامهربانتر می‌شود و در آبان ویران‌کننده‌تر!!

از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، مسولان مبارزه با ویروس به لحاظ شناخت از فرهنگ و رسوم استان، این هشدار را دادند که برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا و حضور گسترده مردم باعث گسترش ویروس کرونا می‌شود و از مردم درخواست کردند، که در این موارد نهایت همکاری و دقت را داشته‌باشند.

اما با گذشت زمان و عادی شدن شیوع کرونا و حتی با مشاهده به کام مرگ فرو رفتن بیش از دویست نفر مبتلای به این ویروس و بستری تعداد زیادی دیگر در بیمارستان‌های کرونایی استان، برخی افراد در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی نمودند تا وضعیت سه شهرستان بزرگ استان، از مرز قرمز عبور کند و به رنگ سیاه درآید.

محمدمهدی بانشی رییس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، علت روند افزایشی کرونا در بین مردم را عدم توجه به دستورات، و حضور گسترده در مراسم‌های عروسی و عزا دانست.

وی با بیان اینکه در ارزیابی انجام گرفته در هفته گذشته به این نتیجه رسیده‌ایم که 80 درصد از مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی اهمیت داده، و 20 درصد همچنان بی‌توجه و سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند گفت: 20 درصد جمعیت در استان یعنی حدود 300 هزار نفر، خدای ناکرده اگر نیمی از این تعداد یعنی 150 هزار نفر به ویروس مبتلا شوند فاجعه‌ای اسفناک رقم خواهد خورد.

 برگزاری مراسم‌های تشیع و تدفین در برخی از مناطق استان همچنان در کمال بی‌توجهی برگزار می‌شود، و برخی از مردم نیز بدون توجه به خطرات احتمالی ناشی از ویروس کرونا در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در اولویت بودن سلامتی مردم، از برخورد قاطع و قانونی با برگزارکنندگان هرگونه مراسم در استان خبرداد و گفت: مسولان مبارزه با کرونا به ویژه کادر درمان تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط به کار بسته‌اند، و بی‌توجهی برخی از افراد به شیوع ویروس کرونا علاوه بر به خطر افتادن سلامت دیگران باعث افزایش فشار بر روی کادر درمان می‌شود و این رفتار تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز