طی مراسمی؛

۴۵۷ جوان خراسان جنوبی به عنوان امدادگر جمعیت هلال احمر تحلیف شدند

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۴:۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۵۵۳۸
۴۵۷ جوان خراسان جنوبی به عنوان امدادگر جمعیت هلال احمر تحلیف شدند
طی مراسمی با حضور مسئولان، ۴۵۷ نفر از جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به عنوان امدادگر تحلیف شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، طی مراسمی پیش از ظهر سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان،  ۴۵۷ نفر از جوانان هلال احمر خراسان جنوبی به عنوان امدادگر تحلیف شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این مراسم جوانان را سرمایه های اصلی و مهم جمعیت دانست و افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۷۴۴ جوان با جمعیت هلال احمر استان همکاری دارند.

محمد رضا رضایی با بیان اینکه این جوانان با گروه سنی مختلف در قالب کانون با جمعیت همکاری دارند، گفت: ۳۶ کانون دانشجویی، ۱۵۰ کانون دانش آموزی، ۲۴ کانون روستایی و ۱۴ کانون طلاب در استان فعال است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از توان و ظرفیت جوانان در حیطه امدادگری بیان کرد: بر اساس تدابیر انجام شده، جوانان جمعیت هلال احمر استان بعد از گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی امداد و نجات، به عنوان امدادگر جهت پوشش امدادی حوادث با حوزه معاونت امداد و نجات به صورت داوطلبانه همکاری می کنند.

رضایی ادامه داد: جوانان برای فعالیت در حوزه امدادی باید آموزش هایی مانند امداد و نجات کوهستان، نجات غریق و دوره های کارورزی امدادی را بگذرانند. 

وی با اشاره به شرایط تحلیف اعضا برای امدادگری اظهار کرد: سن عضو باید حداقل 16 سال تمام بوده و حداقل شش ماه با واحد جوانان شهرستان فعالیت مستمر داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین هر عضو باید دوره های آموزشی مهارت های پایه داوطلبی، امداد و کمک های اولیه را به مدت 22 ساعته گذرانده باشد.

رضایی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای جوان، علاوه بر ارتقای سطح کیفیت امدادرسانی، باعث افزایش عملکرد حوزه امداد و نجات در پوشش های امدادی می شود.

گفتنی است این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار شد.

 

نظر شما