نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

پیشگیری و بهداشت در مقابل کرونا مقدم بر درمان است

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۵۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۶۰۲۶
پیشگیری و بهداشت در مقابل کرونا مقدم بر درمان است
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا با همکاری و همدلی متقابل مردم و مسئولان اجرایی و تا حد ممکن از برخورد قهری و قضایی پرهیز شود.

به گزارش برنا از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ع در شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در محل مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: آحاد جامعه به‌خصوص روحانیون و ائمه جمعه باید تلاش خود را در حوزه‌های خدمت رسانی، تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مضاعف کنند.
وی ادامه داد: پیشگیری و بهداشت در مورد هر بیماری و از جمله ویروس کرونا مقدم بر درمان است بنابراین باید با نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در جامعه شمار ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را به حداقل ممکن رساند.
امام جمعه اراک بیان کرد: قرارگاه مقابله با کرونا ویژه روحانیت در استان مرکزی تشکیل شده و فعالیت این قرارگاه به صورت مسجدمحوری و محله‌محوری با هدف رسیدگی به بیماران کرونایی و ضد عفونی کردن محلات انجام می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خصوص مسائل داخلی کشور و استان مرکزی نیز گفت: تورم و مشکلات اقتصادی شرایط زندگی مردم را سخت کرده و نباید اجازه داد، دشمن از این مهم برای برهم زدن آرامش و امنیت کشور استفاده کند.
وی در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی باید راه‌اندازی کتابخانه عمومی صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه اراک با گرامیداشت هفته بسیج نیز گفت: بسیج فرهنگ، مکتب و دانشگاه عزت، شرف و سربلندی است و این نیرو نقش موثری در همبستگی ملی ایفا می کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: همه باید تفکر بسیجی داشته باشند و در برابر توطئه‌های مختلف دشمنان در زمینه های مختلف از جمله فکری، اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی، تربیتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی آماده باشند و آنها را خنثی کنند.

 

نظر شما