معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

۱۵ متقاضی ایجاد گردشگری کشاورزی در گلستان

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۲:۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۷۴۰۲
۱۵ متقاضی ایجاد گردشگری کشاورزی در گلستان
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در حال حاضر ۱۵ نفر متقاضی ایجاد گردشگری کشاورزی در گلستان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ یاسر قندهاری اظهار کرد: گردشگری کشاورزی یکی از جنبه‌های مغفول‌مانده رونق توریسم گلستان است که به دلیل برخورداری این استان از اقلیم مناسب، زمین‌های مستعد، وجود بخشی از سواحل دریای خزر و ظرفیت تولید ۹۲ گونه محصول کشاورزی می‌تواند به یکی از راهکارهای مؤثر افزایش درآمد فعالان بخش کشاورزی و گردشگری این خطه شمالی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: صدور نخستین مجوز مزرعه گردشگری کشور در گرگان و بهره‌برداری رسمی از آن در مهر امسال، فصل جدیدی از سرمایه‌گذاری گردشگری کشاورزی را در گلستان گشود.

قندهاری بیان کرد: این مزرعه به‌مساحت پنج هکتار شامل بخش‌های پرورش تمشک، توت‌فرنگی، سبزی‌ و صیفی‌جات، نگهداری حیوانات و فضای آموزش کشاورزی است که بخش عمده کاشت، داشت و برداشت محصول در این مزرعه بر اساس الگوی کار داوطلبانه توسط گردشگران انجام می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: این استان دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد رونق گردشگری و ترکیب آن با بخش‌های گوناگون مانند کشاورزی است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵ نفر متقاضی ایجاد گردشگری کشاورزی در گلستان هستند که راه‌اندازی این واحدها در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام‌پروری، شیلات و آبزیان می‌تواند موجب تحول در بخش گردشگری و کمک به رونق بیشتر کشاورزی استان شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز