آقازاده :

استان مرکزی پیشتاز در تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۶:۰۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۷۶۰۶
استان مرکزی پیشتاز در تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی
استاندار مرکزی گفت: این استان با ۷۰ درصد پیشرفت در سازماندهی و تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی رتبه نخست کشور را از آن خود کرده و پیشتاز این حوزه است.

به گزارش برنا از اراک  ، سید علی آقازاده در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی در اراک، افزود: این استان در چند سال گذشته با پیگیری‌های دستگاه‌های اجرایی و اقدام جهادی کارآفرینان، عملکرد قابل قبولی در ایجاد فضای کسب و کار و کاهش مشکلات کارگری داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس مستندات آماری، استان مرکزی در پرداخت معوقات کارگری در سال ۹۸ سه برابر بهتر از سال۹۷ عمل کرده و این در حالی است که عملکرد استان در هشت ماه امسال مطلوب‌تر از مدت مشابه قبل است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، پنج‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های سفر هیات دولت  در سال ۹۶ جذب شد که با این میزان منابع مالی نه تنها طرح‌های سفر هیات دولت بلکه بسیاری از طرح‌های خارج از این ردیف نیز تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند.

آقازاده بیان کرد: میزان جذب اعتبارات برخی از دستگاه‌های اجرایی از حوزه بالادستی و ملی خود قابل قبول است و دستگاه‌های اجرایی که تاکنون موفق به تحقق این مهم نشده‌اند باید حداکثر تا۲ ماه آینده اعتبارات ویژه ملی خود را جذب کنند.

وی اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ اگر چه پیشنهادی است و در سقف آن نمی‌توان تغییراتی ایجاد کرد اما،تغییر در  ردیف‌های آن ممکن است و با توجه به اینکه امکان تداوم شیوع ویروس کرونا در سال آینده نیز وجود دارد، افزایش ردیف اعتباری حوزه بهداشت و درمان برای رسیدگی به مبتلایان کرونا یکی از مهمترین تغییراتی است که ممکن است در بودجه سال آینده ایجاد شود.

استاندار مرکزی گفت: در ردیف‌های بودجه هزینه‌ای پیش بینی شده استان برای سال ۱۴۰۰ ،حدود ۴۴ درصد افزایش منابع دیده شده که این مهم به دلیل افزایش ۴۵ درصدی امسال و ۲۵ درصدی سال آینده حقوق کارکنان است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز