کرونا همچنان جان می گیرد/۸ بیمار کرونایی دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد جان باختند

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۲۰:۳۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۰۰۹۵
کرونا همچنان جان می گیرد/۸ بیمار کرونایی دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد جان باختند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به ٢٧٦نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه ٨ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 456 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 167 بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٨ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
 
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 13794 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
 وی اذعان داشت: از 365 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٦٥ درصد نمونه ها  مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های کهگیلویه ( ٣٢درصد)، گچساران( ٢٨ درصد) و بویراحمد ( ١٨درصد)، دنا(٧درصد)، باشت و لنده هرکدام ٦درصد و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بودند. 
 
دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه برای به نتیجه رسیدن یک واکسن مراحل متعدد و زمانبری لازم است، بیان کرد: بهترین راه درمان تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی است و مردم تا زمان توزیع یک واکسن قطعی باید رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار دهند. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: هر وقت تجمعات و مراسمات زیاد شوند معمولا حدود یک هفته بعد شاهد افزایش مراجعات و در پی آن افزایش تعداد بستری‌ها، موارد مثبت، موارد بستری در آی.سی.یو و حدود ٢ تا ٤ هفته بعد افزایش مرگ و میرها روی می دهد.
 
وی اذعان داشت: بی شک با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم استان، افزایش بیماریابی، کنترل و همکاری افراد قرنطینه ای، ردیابی افراد مبتلا و افراد مشکوک، حمایت از افراد مسن و بیماران خاص و دارای بیماری زمینه ای، حمایت از اقشار آسیب پذیر و بهبود کیفیت مراقبت های درمانی شاهد کنترل بیماری در استان خواهیم بود.
 
دکتر یزدان پناه گفت: لازم است که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک توسط همه افراد در سنین مختلف، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات توسط مردم رعایت شود و خودشان کسانی را که رعایت نمی کنند به آنها تذکر دهند تا شاهد روند نزولی این بیماری در استان باشیم. حمایت های مادی و معنوی توسط افراد خیر، همسایه ها و سایر افراد خانواده از کسانیکه در قرنطینه می باشند باعث تحمل بیماری، عدم خروج از قرنطینه، آلوده نشدن سایر افراد جامعه، کاهش بستری ها و... می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز