استاندار مرکزی؛

تردد خودرو با پلاک های ایران ۴۷ و ۵۷ در سطح استان بلامانع است

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۲۰:۵۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۰۱۲۱
تردد خودرو با پلاک های ایران  ۴۷ و ۵۷ در سطح استان بلامانع است
استاندار مرکزی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تردد خودرو با پلاک های ایران ۴۷و ۵۷ درون شهرهای استان بلامانع است اما نباید این خودروها از استان خارج شوند .

به گزارش برنا از اراک سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: با طی دو هفته آتی به واسطه تعطیلی ۷۵درصد از فعالیت های اقتصادی ، خسارات بسیار سنگینی بر اقتصاد کشور وارد می شود و این در حالی است که در شرایط کنونی خسارات جبران ناپذیرتری که ناشی از جان انسانهاست، بر کشور تحمیل شده است که می طلبد با قطع این زنجیره لز این شرایط بحرانی عبور کنیم .

مدیران اجرایی در صورت عدم انجام مصوبات کرونایی به هیات های رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت ارجاع می شوند. وی با اشاره به اینکه طی هشت ماهه اخیر تعطیلی فعالیت های اقتصادی خسارات زیادی را به همراه داشت افزود : طی دو هفته آتی محدودیت هایی برای شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی اعمال می شود که نیاز است با تعامل و همکاری میان مردم و مسئولین اقدامات لازم در خصوص اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی کرونا صورت گیرد .

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد : همزمان با اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا ، مصوبات قرارگاه سلامت استان در قالب طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی طی بازه زمانی ۴ تا ۶ ماهه در استان اجرایی می شود که امروز به صورت فعالیت رسمی این طرح در استان آغاز شد .

آقازاده پایگاه این طرح ( قرارگاه سلامت) را مساجد عنوان کرد و گفت : طی دو هفته آتی ، نماز جماعت در شهرهای قرمز و نارنجی برگزار نخواهد شد در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی ، پایگاه مساجد با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی فعال خواهند بود و باید اذعان داشت در مساجد نباید هیچ تجمعی صورت گیرد و تنها مامنی برای تصمیم گیری و آغاز فعالیت های مردمی باشد.

مقام ارشد استان اجرای مصوبات ستاد ملی را احکامی قانونی و مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: انتظار می رود مردم و صاحبان صنوف در خصوص تعطیلی واحدهای صنفی و همچنین پرهیز از تجمعات را بر اساس قانون با ماموران و بازرسان همکاری و تعامل لازم را داشته باشند چرا که به طور قطع با اجرای مصوبات ستاد ملی می توان گام های موثری در راستای مقابله و قطع زنجیره بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان برداشت .

آقازاده یادآور شد : در مرکز استان و شهرستانها مهر و موم واحدهای تولیدی به صورت ارشادی و در قالب تعامل دوسویه باشد و چنانچه فعالیت مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز بر طبق مصوبات ستاد ملی کرونا نباشد به هیات های رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت ارجاع می شوند.

وی مرجع صدور برگه های تردد طی دو هفته آتی را بالاترین مقام دستگاه های اجرایی دانست و گفت : صدور برگه تردد توسط مدیران دستگاه های اجرایی، بر اساس نیاز و ضرورت باشد، و فرمانداران نیز باید نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند، در غیر اینصورتمدیر مربوطه  باید پاسخگو باشد.

 استاندار مرکزی ضمن تاکید بر اینکه طی دو هفته آتی حتی الامکان نباید نشست های اداری برگزار شود،  خاطر نشان کرد: در شهرهای قرمز باید  برگزاری نشست ها حداکثر تعداد ۱۵ نفره و  در شهرهای نارنجی نیز حداکثر ۲۰ نفره باشد در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است و هیچگونه همایش و گردهمایی نیز برگزار نمی شود . آقازاده بیان داشت :  در شهرهای قرمز هماهنگی لازم از سوی فرمانداران در خصوص تعطیلی بازار سرپوشیده ، مجتمع های تجاری و بازارروزها از سوی طی دو روز آتی انجام شود تا در آغاز اجرای طرح از اول آذرماه با مشکلی مواجه نشویم .

استاندار مرکزی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تردد در شهرهای قرمز استان از ساعت ۲۱تا ۴بامداد ممنوع است و کارمندانی که در این ساعات به واسطه فعالیتشان نیاز به تردد دارند نیاز است برگ تردد خود را با فرمت مشخص شده از فرمانداران و با تایید بالاترین مقام دستگاه ذیربط دریافت کنند .

 

 

نظر شما
پرونده ویژه