اکرمی مطرح کرد :

فلسفه محدودیت های شدید مقابله با بیماری کرونا است

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۲۰:۵۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۰۱۲۲
فلسفه محدودیت های شدید مقابله با بیماری کرونا است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: فلسفه محدودیت های شدید ستاد ملی طی دو هفته آتی ، مقابله با بیماری کرونا است از این رو می طلبد این مهم با قاطعیت و جدیت در کشور و به تبع آن در استان اجرایی شود.

به گزارش برنا بهروز اکرمی در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی گفت : مجری این طرح در سطح ملی وزیر کشور، در استان‌ها با استانداران و در شهرستان‌ها با فرمانداران است. در راستای اجرای این طرح،سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز در نظر گرفته شده است که بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۶ شهر اراک، ساوه، شازند، دلیجان، خمین و کمیجان در وضعیت قرمز هستند و ۶ شهر محلات، زرندیه، خنداب، تفرش، فراهان و آشتیان در وضعیت نارنجی است.

وی تاکید کرد : از آغاز اجرای طرح در شهرهای قرمز تنها با یک سوم کارکنان دستگاه های اجرایی و در شهرهای نارنجی این تعداد به نصف کارکنان و با نظر فرماندار هر شهرستان است و مسئولیت نظارت بر فعالیت ادارات استان مرکزی در شهرهای قرمز با معاونت توسعه منابع انسانی استانداری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تعطیلی دو هفته ای مشاغل گروه ۲، سه و چهار در شهرهای قرمز در شهرهای نارنجی مشاغل گروه سه و چهار عنوان کرد و گفت : شهرهای اراک ، ساوه ، شازند ، دلیجان کمیجان و خمین شهرهای قرمز و مابقی شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند .

اکرمی مسئول اجرای طرح محدودیت های شدید کرونایی را سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان عنوان کرد و گفت : همکاران سازمان صمت در این راستا اتاق اصناف، اتحادیه‌های مربوطه و نیروی انتظامی است که وظیفه نیروی انتظامی در این راستا مهر و موم نیست و تنها حمایت انتظامی از ماموران ضمن است.

وی با اشاره به اینکه مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در شهرهای نارنجی و قرمز طی دو هفته آتی در استان تعطیلی هستند افزود : افرادی که برابر مصوبات ستاد ملی کرونا تخلف کنند برای بار نخست تذکر، بار دوم انفصال از خدمت به مدت سه ماه و برای بار سوم جریمه نقدی ۲۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شده است .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی برگزاری نماز جمعه و آیین‌های فرهنگی، اجتماعی در شهرهای قرمز نارنجی و قرمز را طی دو هفته آتی ممنوع عنوان کرد و گفت: مسئولیت نظارت بر این امر ستاد مقابله با بیماری کرونا استان مرکزی، شورای سیاستگذاری ائمعه جمعه، سازمان تبلیغات، امور مساجد و سازمان اوقاف است و مشاهده تخلف در این بخش ابتدا با تذکر، مرحله دوم جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی و در مرحله سوم اعلام عمومی است.

اکرمی یادآور شد : از اول آذرماه تردد خودروهای بومی از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد در شهرهای قرمز ممنوع و برای متخلفان جریمه ۲ میلیون ریالی در نظر گرفته شده است و باید اذعان داشت که ممنوعیت تردد در شهرهای نارنجی اعمال نمی‌شود و تردد تاکسی، آژانس‌های مسافربری و استپ در این ساعات بلامانع است .

اکرمی ضمن تاکید بر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا، اجازه تصمیمات استانی بر اساس شرایط هر استان را به استانداران واگذار کرده است بیان داشت : فلسفه دستورالعمل های ستاد ملی کرونا ، ایجاد محدودیت ها است و می طلبد در این باره زمانی تردد ها را به صفر برسانیم تا در راستای کنترل و مقابله با بیماری کرونا گام های موثرتری برداریم و شاهد کاهش مبتلایان و فوتی ها در استان باشیم .

 

نظر شما
پرونده ویژه