استاندار:

تامین و پرداخت تسهیلات به بخش مسکن کهگیلویه و بویراحمد در اولویت ویژه کشوری قرار گرفت/ رونق احداث، تکمیل و تولید مسکن در استان

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۵:۴۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۰۳۳۵
تامین و پرداخت تسهیلات به بخش مسکن کهگیلویه و بویراحمد در اولویت ویژه کشوری قرار گرفت/ رونق احداث، تکمیل و تولید مسکن در استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بخش مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در اولویت ویژه کشوری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری با محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست موضوع اهمیت رونق تولید مسکن در استان مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این نشست بحث تامین اعتبار و تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل و احداث منازل روستایی،منازل اقدام ملی مسکن، منازل تعاونی هایی دستگاه های اجرایی همانند آموزش و پرورش و منازلی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) متولی احداث آنها است به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

کلانتری افزود: با این تصمیم شاهد رونق چشمگیر بیش از پیش در رابطه با احداث، تکمیل و تولید مسکن در استان خواهیم بود.

وی از پرداخت تسهیلات به یک هزار واحد بافت فرسوده استان خبر داد و گفت: عملیات بهسازی ۴ هزار واحد مسکن روستایی در سال ۹۸ آغاز شده است.

کلانتری با اشاره به آغاز به کار احداث ۳ هزار و ۵۰۰ مسکن محرومین در سال جاری، بیان کرد: در طرح اقدام ملی ۹۵۰ واحد مسکن با مشارکت بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۳۰۰ واحد مسکن شهری و ۷۰۰ واحد مسکن از محل سیل در  سال گذشته آغاز شده است، افزود: از محل زلزله نیز ۳ هزار و ۳۰۰ واحد از اواخر سال ۹۷ در دست اقدام است.

مدیرعامل بانک مسکن کشور نیز در این نشست ضمن تقدیر از پیگیری های مکرر استاندار کهگیلویه و بوبراحمد گفت: تامین و پرداخت تسهیلات برای بخش مسکن در کهگیلویه و بویراحمد اعم از مسکن روستایی و شهری که در قالب طرح های اقدام ملی مسکن روستایی، ستاد اجرایی و تعاونی ها است در اولویت خاص پرداخت باشد.

محمود شایان تامین اعتبار و ارائه تسهیلات ویژه برای تکمیل و راه اندازی واحد های مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد را از اولویت ها خواند و گفت : هم اکنون حدود ۱۴ هزار واحد مسکن در استان در حال احداث و تکمیل است و واحدهایی که به تسهیلات ارزی نیاز دارند بانک مسکن کشور با اولویت خاص این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

شایان افزود: تلاش خواهد شد که با تسریع در روند ارائه این تسهیلات در موعد مقرر این واحدها تکمیل و تحویل شود.

مدیرعامل بانک مسکن کشور  اظهار داشت: با توجه به سیاست‌ها و اقدامات خوب دولت در بخش مسکن در مناطق کمتر برخوردار، برای تکمیل مسکن در کهگیلویه و بویراحمد از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنیم.

 

نظر شما