تشریح جزییات طرح شهید سلیمانی توسط معاون بهداشت علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۹:۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۳۹۱
تشریح جزییات طرح شهید سلیمانی توسط معاون بهداشت علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز طرح محله‌محور کنترل کووید ۱۹ به‌نام طرح شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دکتر محمدمهدی بانشی از آغاز طرح محله‌محور کنترل کووید ۱۹ به‌نام طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سوق دادن کمک‌های مومنانه به سمت افرادی دارای کووید ۱۹ که در خانه قرنطینه هستند اولین برنامه این طرح است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی افراد باید در قرنطینه باشند اما برای خرید مایحتاج روزانه خود از خانه خارج می‌شوند برای مثال فرد مسن دارای بیماری فشار خون برای تهیه دارو مجبور به ترک خانه می‌شود که در این طرح از ظرفیت تیم‌های بسیجی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند عنوان کرد: ۸۱ درصد مرگ و میرها مربوط به همین گروه‌ها هستند که تامین احتیاجات گروه‌های پرخطری که سالم هستند و به بیماری دچار نشدند مورد توجه است.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیگیری وضعیت افرادی که قبل و بعد از تست مثبت از خانه خارج شده و احتمالا کسانی را آلوده کردند  که اگر به رپید تست مجهز شویم دیگر نیازی نیست افراد مدت زیادی منتظر جواب تست بمانند.

دکتر بانشی عنوان کرد: نکته مهم که از آن غافل شدیم رعایت پروتکل‌ها در درمان افراد در معرض و گروه‌های پر خطر هستند این افراد حتی اگر علائم ندارند هم باید درمان سرپایی دارو را بگیرند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی شهرها و مناطق به محلاتی تقسیم می‌شوند و در این محلات مرکز جامع سلامت تعریف می‌شود این مراکز جمعیت ۵هزار نفری تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به همکاری شهرداری‌ها و بسیج گفت: با استفاده از سامانه سیب رهگیری افراد قرنطینه در خانه انجام می‌شود و مراقب‌ها افراد مثبت خود را خواهند شناخت و بهورزان مراقبت از افراد قرنطینه خانگی را با تلفن ثابت انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: نیروهای هلال احمر و بسیج هم می‌توانند به صورت موردی با رعایت پروتکل‌ها به درب خانه‌ها مراجعه کنند.

 این نشست با حضور معاون بهداشتی، دکتر سید علی موسوی زاده متخصص اپید میولوژوی، دکتر حسین ماری اوریاد معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه و سایر گروه های تخصصی در سالن اجلاس این معاونت برگزار شد.

 

نظر شما