بازاریان و اصناف شهرهای استان همکاری خوبی در اجرای طرح های مقابله با بیماری کرونا داشته‌اند

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۲۱:۲۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۹۲۵۷۵
بازاریان و اصناف شهرهای استان همکاری خوبی در اجرای طرح های مقابله با بیماری کرونا داشته‌اند
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل ها بازار اصلی ترین کانون انتقال این بیماری است، گفت:تا کنون بازاریان و اصناف شهرهای استان همکاری خوبی در اجرای طرح های مقابله با بیماری کرونا داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ آذر صفایی نیا در ادامه روند بازدید از وضعیت رعایت دستور العمل های ستاد ملی مقابله با کرونا در دستگاه های اجرایی و سطح شهرهای مختلف استان از کمیته امداد، سطح بازار شهر یاسوج، ورودی و خروجی های مرکز استان و پلیس راه بازدید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرای " طرح مدیریت هوشمندمحدودیت ها"در شهرستان های ۹ گانه استان خبر داد و گفت: طبق توافقات و دستورات کمیته ملی کرونا اجرای این طرح برای حفظ سلامت مردم بوده و  از ورود هر گونه افراد غیربومی جلوگیری می شود.

وی افزود: تردد خودرو های درون شهری در وضعیت قرمز از ساعت ۹ شب تا ساعت ۴ صبح روز بعد ممنوع است و متخلفان مشمول جریمه می شوند.

صفایی نیا هدف از این طرح‌ را تشدید نظارت بر پروتکل‌ های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده هدفمند و هوشمند در سطح استان، قرنطینه افراد مبتلا و رهگیری آنان در سطح جامعه، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌ های آسیب پذیر سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای‌، ایجاد محدودیت هدفمند، تقویت فرآیند درمان سرپایی، کاهش حداکثری موارد بستری و قرنطینه افراد عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح «مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور» نیز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: براساس طرح یاد شده شهرها به سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد تقسیم شده و براساس همان وضعیت‌ ها هر هفته توسط وزارت بهداشت به روز خواهد شد و  تصمیم نهایی در این زمینه گرفته می شود.

معاون استاندار با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ ها غیرحضوری هستند، گفت: در خصوص حضور کارکنان در شرایط اعلامی شهرستان ها به صورت قرمز یک سوم از کارکنان، وضعیت نارنجی 50 درصد و در وضعیت زرد دو سوم کارکنان با برنامه ریزی و تشخیص مدیران دستگاه‌ های مربوطه حضور خواهند داشت.

وی در خصوص بازدید از بازار، عنوان کرد: از بازاریان گروه شغلی یک نیز خواسته شده است تا نسبت به استفاده از ماسک و تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند.

صفایی نیا با تاکید بر اینکه مردم نیز باید نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه ویژه داشته باشند، گفت: استفاده از ماسک از ضرورت های حضور در بازار است.

وی همچنین در خصوص بازدید از دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: تیم های بازرسی جهت بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی به تمامی شهرستان های استان اعزام و وضعیت آن دستگاه بررسی خواهد شد و اگر دستگاهی کم کاری کند مدیر باید پاسخگو  باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز