نیاز ۳ هزار خانوار محروم کهگیلویه و بویراحمدی به امکانات اولیه/کمبود شدید مسجد در مرکز استان

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۳:۲۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۲۹۲۳
نیاز ۳ هزار خانوار محروم کهگیلویه و بویراحمدی به امکانات اولیه/کمبود شدید مسجد در مرکز استان
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از نیاز 3 هزار خانوار محروم کهگیلویه و بویراحمدی به برخی امکانات اولیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیدار سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقدیر از عملکرد سپاه در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: سپاه در دفاع از مرزهای کشور از ابتدا تاکنون و به ویژه در 8 سال دفاع مقدس عملکرد غیر قابل توصیفی داشته و اکنون نیز در عرصه سازندگی کشور و کمک به محرومین و مستضعفان نقش محوری ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این که بخش زیادی از اقتدار جهانی ایران اسلامی را مرهون از خودگذشتگی و ایثار سپاهیان هستیم افزود: سپاه در همه ابعاد نظامی، سیاسی و فرهنگی تاکنون عملکرد درخشانی از خود نشان داده و در ایجاد سازندگی در مناطق محروم پیشقراول بوده است.

حسینی در ادامه با اشاره به این که هر کاری به سپاه واگذار شده با کیفیت و به بهترین وجه به سرانجام رسانده افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد فرماندهی سپاه فتح و همه زیر مجموعه‌ها به صورت انقلابی و جهادی پای کار بوده‌اند که نمونه آن تهیه صدها جهیزیه برای زوج‌های جوان و محروم در سراسر استان می‌باشد.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و تاکنون بهترین یاور آن‌ها در هر عرصه‌ای از جمله در بحث محرومیت‌زدایی سپاه بوده است افزود: باید به دعای خیر مردم توجه داشته باشیم چرا که اگر در جایی پیرزنی و یتیمی و یا محرومی دعای خیر کرد در کارها موفق می‌شویم و در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات کشور افزوده می‌شود که خوشبختانه تاکنون سپاه مسبب دعای خیر مردم بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برخی محرومیت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد که علی‌رغم همه خدمات نظام اسلامی تاکنون باقی مانده است افزود: برای مثال اطلاع داریم که تعداد 3000 خانوار محروم نیاز به احداث سرویس بهداشتی دارند و از قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه این انتظار می‌رود که نسبت به رفع این نقیصه کمک کند.

وی در ادامه به مشکل کمبود مساجد در همه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: جای بسی تاسف است که در مرکز استان با کمبود شدید مساجد مواجه هستیم لذا با همراهی و همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح ساخت تعداد 20 مسجد را در پی‌گیری می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با خطاب قرار دادن مشاور فرمانده کل سپاه و درخواست از وی جهت کمک به ساخت این تعداد مسجد گفت: کمک کنید تا فونداسیون این مساجد اجرا شود و در ادامه خیرین مسجدساز خودشان پای کار خواهند آمد.

این استاد حوزه‌های علمیه در ادامه با بیان اهمیت وجودی حوزه‌های علمیه در هر شهر و دیاری و نقش فرهنگ‌ساز این اماکن فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: استان ما علی‌رغم داشتن طلاب نخبه و مستعد در خصوص فضای فیزیکی حوزه‌های علمیه دچار یک عقب‌ماندگی شده است چنان که حوزه علمیه مرکز استان نیاز به یک نوسازی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساختمان فعلی حوزه علمیه برادران در مرکز استان برازنده و در شان حوزه و مرکز استان نیست گفت: این ساختمان در شرایط خاص و غیر مهندسی است و انتظار می‌رود در راستای قولی که جهت راه‌‌اندازی رشته‌های جدید توسط آیت‌الله اعرافی داده شده ساختمان در خور شان حوزه ساخته شود که از قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه انتظار همکاری داریم.

در این نشست سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان این که یاسوج 300 هزار نفر جمعیت با حومه دارد اظهار کرد: متاسفانه در مرکز استان تعداد مساجد بسیار کم است و به همین خاطر با همراهی نماینده معزز ولی‌فقیه در استان جانمایی انجام شده و شهرداری نیز قول همکاری در تامین زمین را داده است.

سردار خرمدل در ادامه با قدردانی از ارشادات و راهنمایی‌های دلسوزانه نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: با همراهی و همکاری نهادها و مسوولان استان به خصوص استاندار به دنبال رفع محرومیت‌ها هستیم و امروز هم با حضور سردار حزنی بیش از 700 جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شد و در بخش کبگیان 225 واحد مسکونی مورد نیاز محرومین با همکاری کمیته امداد افتتاح گردید.

سردار حزنی نیز با بیان این که سپاه با همه توان به دنبال محرومیت‌زدایی است و همه مجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملزم به همراهی و همکاری در امر محرومیت‌زدایی هستند افزود: امروزه همه هم و غم سپاه صرف محرومیت‌زدایی از کشور شده چرا که مطالبه رهبری معظم انقلاب است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قول داد تا علاوه بر کمک سپاه در بخش کمک‌های مومنانه در زمینه ساخت حوزه‌های علمیه و همچنین مسجدسازی به استان کمک شود اما در حال حاضر اولویت با کمک‌های مومنانه و معیشت مردم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز