مقابل آسیب‌های اجتماعی دست روی دست نگذاریم

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۰۹:۵۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۳۸۱۶
مقابل آسیب‌های اجتماعی دست روی دست نگذاریم
آیت‌الله سید نصیر حسینی به منظور بررسی وضعیت کنونی و مشکلات حوزه علمیه خواهران یاسوج به این مرکز علمی حوزوی رفت و با رئیس حوزه علمیه خواهران استان و مسوول حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهر یاسوج نشستی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ در این نشست آیت‌الله حسینی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در کشور و استان و به خصوص در شهر یاسوج اظهار کرد: برای مقابله با این آسیب‌ها تنها به فرهنگ‌سازی نیاز داریم و با اقدامات سخت و سلبی نمی‌توان آسیب‌ها را کاهش داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نباید دست روی دست گذاشت و به صرف نبود بودجه کاری انجام نداد هر چند برای حوزه فرهنگ اعتبار و بودجه مناسب در نظر گرفته نشده اما نباید نا امیدانه و دست بسته در مقابل آسیب‌ها کوتاه آمد و کاری نکرد.

این استاد حوزه‌های علمیه با برشمردن دستگاه‌های فرهنگی در استان که هر یک وظیفه‌ای بر عهده دارند و نباید از زیر بار فرهنگ‌سازی شانه خالی کنند تصریح کرد: یکی از دستگاه‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز حوزه‌های علمیه است که باید مسوولان برای گسترش فعالیت‌ها به کمک حوزه‌ها آمده و مشکلات آن‌ها را در حد توان برطرف کنند.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وظایفی که حوزه‌های علمیه بر عهده دارند و در کنار دانشگاه دو بال علمی و پژوهشی به شمار می‌روند، تصریح کرد: طلاب جوان نقش مهمی در تبلیغ و ارشاد مردم در نقاط دور دست و محروم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند و بر همین اساس نیاز است که حوزه‌های علمیه استان از نظر زیرساخت‌ها تقویت شوند.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای جوانانی مستعد و نخبه است که در حوزه‌های عملیه طلاب جوان و نخبه و جهادی خدمات زیادی در قالب گروه‌های جهادی انجام می‌دهند به وضعیت نامطلوب ساختمان‌ها و فضای فیزیکی حوزه‌های استان اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه استان با کمترین امکانات و زیرساخت‌ها نهایت تلاش خود را جهت تربیت هر چه بهتر و بیشتر طلاب در ابعاد مختلف دارند و نباید به دلیل برخی مشکلات اولویت‌های اصلی حوزه فراموش شود.

وی از مسوولان استانی خواست اگر وعده‌ای به حوزه‌های علمیه جهت رفع مشکلات می دهند عملی باشد تاکمید کرد: نباید وعده‌ها تنها روی کاغذ و در حد حرف باشد.

در این نشست حجت‌الاسلام افتخاری مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی تصریح کرد: شاید تنها حوزه علمیه خواهران استان که در بین چند حوزه فعال کمترین مشکلات را دارد حوزه علمیه گچساران است.

وی به مشکلات حوزه علمیه دهدشت اشاره کرد و گفت: بسیاری از طلاب خواهر ما از مناطق مختلف مثل دیشموک و قلعه‌رئیسی در حوزه علمیه دهدشت تحصیل می‌کنند و اغلب هم با سختی و مشکلات درس می‌خوانند.

افتخاری به وعده برخی مسوولان استانی اشاره کرد و گفت: وعده‌هایی داده شده اما در عمل بسیاری از آن‌ها محقق نشده است که امیدواریم به دلیل حساسیت کار حوزه‌ها و نقش و رسالتی که بر عهده دارند این وعده‌ها عملی شود.

وی همچنین به ارائه 120 گیگ اینترنت رایگان جهت تحصیل مجازی طلاب خواهر اشاره کرد و گفت: برای فعال شدن اینترنت باید خط تلفن همراه به نام خود طلبه باشد.

خانم کریمی‌زاده مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمیه یاسوج هم در این نشست با اشاره به برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی اظهار کرد: درس‌ها به صورت مجازی و در سامانه مدرس تدریس می‌شوند.

این مسوول ادامه داد: این سامانه از طریق مرکز مدیریت قم طراحی شده و به گونه‌ای است که امکان سؤال و جواب در این سامانه وجود دارد.

کریمی‌زاده گفت: برخی از طلبه‌ها که از نظر تهیه گوشی تلفن همراه و یا موضوعات دیگر مشکلاتی داشتند در خوابگاه حوزه مستقر هستند و به صورت حضوری تحصیل می‌کنند که تعداد آن‌ها 11 نفر است.

 

نظر شما