بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان کرمانشاه ایجاد شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۴:۲۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۴۲۵۵
بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان کرمانشاه ایجاد شد
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان این استان از محل تسهیلات تامین‌شده از منابع امدادی و بند ب تبصره ۱۶ بانک‌های عامل از ابتدای سال‌جاری تاکنون ایجاد شده است.

به گزارش برنا؛ محسن رخصی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: همچنین در این مدت هزار و ۳۰۰ مددجو در استان از طریق کاریابی و هم افزایی با کارفرمایان جذب مراکز صنعتی، تجاری، شرکت ها و کارخانجات شده اند.

او با بیان اینکه از دیگر برنامه های این نهاد ارایه آموزش های فنی و حرفه ای رایگان به مددجویان تحت حمایت است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار و ۸۴۴ مددجو در استان از آموزش های رایگان فنی و مهارتی بهره مند شده اند.

رخصی ضمن قدردانی از همکاری بانک های عامل با این نهاد، ابراز امیدواری کرد: بانک های عامل با توجه به زمان اندک باقی مانده تا پایان سال؛ بستر لازم را به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال از محل بند ب تبصره ۱۶ به مددجویان تحت حمایت تسهیل کنند.

اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار به مسکن مددجویان کرمانشاهی

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین و بازسازی مسکن ۵۲۸ خانوار نیازمند در این استان اختصاص داده شده است.

رخصی گفت: با این اعتبار ۵۲۸ منزل مسکونی برای مددجویان استان احداث، خریداری و یا تعمیر و بازسازی شده است.

او تاکید کرد: یک میلیارد و ۶۱۳ میلیون تومان از اعتبار مسکن اختصاصی در سال جاری به صورت بلاعوض از محل صدقات و کمک های دولتی تامین و باقی در قالب وام های قرض الحسنه در اختیار خانوارهای مددجو قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه با بیان اینکه تامین مسکن نیازمندان یکی از اصلی ترین رسالت های این نهاد است، ابراز امیدواری کرد: خیران نیک اندیش همچون همیشه یاری رسان این نهاد برای تامین مسکن محرومان باشند.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

نظر شما