استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مدیریت بحران دستگاه های استان در آماده باش قرار گیرند /تعطیلی ادارات تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۵۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۴۴۱۲
مدیریت بحران دستگاه های استان در آماده باش قرار گیرند /تعطیلی ادارات تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان عضو ستاد مدیریت بحران استان در وضعیت آماده باش قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان با تسلیت سالگرد وفات حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: ما مسئول هستیم و هیچ کدام هم پروازی نیستیم و موظفیم که پای کار باشیم و شبانه روز خدمت رسانی کنیم، اما شما رسانه ها با وجود اینکه اینچنین وظیفه ای ندارید، اما  پای کار هستید و نقدهایتان هم دلسوزانه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارندگی های پیش رو، عنوان کرد: با بررسی کامل اطلاعات تصمیم می گیریم.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع شاهد آبگرفتگی معابر خواهیم بود، بیان کرد: همه باید پای کار باشند و کسی در نزدیکی رودخانه ها قرار نگیرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان، هشدار داد: با توجه به آب گرفتگی و سیلابی که قابل تصور است مردم باید بیش از پیش مراقبت کنند.

کلانتری با بیان اینکه براساس نقشه های هواشناسی خطر صاعقه هم جدی است، افزود: انتظار می رود برای کارهای غیر ضروری به بیرون مراجعه نکنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ تن نمک و شن توسط راهداری ذخیره شده است، بیان کرد: انبار مناطق در معرض سیل شارژ شده است و هیچگونه مشکلی در این خصوص نداریم.

استاندار با تاکید بر اینکه باید مجموعه مدیریت بحران در تمام شهرهای استان در حالت آماده باش باشند، اظهار داشت: انتظار می رود همچنین سایر مناطق کمک کار شهرهای سردسیری باشند.

استاندار کمک رسانی به مناطق روستایی و عشایری را از اولویت ها دانست و گفت: مناطق محروم و روستایی از زیلایی و مارگون تا دیشموک به صورت ویژه مورد توجه باشند چون سخت گذر هستند اما باید خود مردم نیز رعایت کنند.

وی افزود: دستگاه های خدمات رسان و تیم‌ های امداد و نجات باید به حالت آماده‌ باش و عملیاتی باشند نباید برای ورود آن‌ ها زنگ بزنیم تا از خانه وارد عمل شوند بلکه باید کاملا در حال آماده‌ باش باشند.

کلانتری ابراز کرد: احتمال آبگرفتگی در شهرهای مختلف استان وجود دارد ، شرکت برق و گاز اعلام آمادگی کامل کرده‌ اند و باید برق استان تیم واکنش سریع برای وصل برق داشته باشند تا در بارندگی سنگین تاریکی نداشته باشیم.

استاندار گفت: نکته حائز اهمیت آب منطقه‌ ای بحث رهاسازی به موقع و کارشناسی شده آب به ویژه در محدوده سد کوثر گچساران است که خسارات زیادی خواهد داشت و زمانی موثر است که به موقع باز شود هر چند در سال‌ های گذشته به موقع عمل شد. 

وی خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن، گفت: انتظار می رود از تجمعات مردمی در این نهاد جلوگیری شود و برای رسیدگی به امور مردم با برنامه ریزی بهتری اقدام شود.

 کلانتری تاکید کرد: در همه شهرها حفاری‌ ها باید صورت جلسه داشته باشد و هیچ گونه حفاری بدون مجوز انجام نشود. 

کلانتری خطاب به مدیران دستگاه های خدمات رسان و امدادی که شامل تعطیلات اعلام شده نیستند، گفت: باید کیفیت و سرعت کار دستگاه‌ های خدمات‌ رسان در بحران بیشتر شود.

وی با اشاره به بازدید های سرزده از دستگاه های اجرایی استان، افزود: شورای مدیریت بحران در آماده باش کامل به سر می برند و سعی شود دستگاههای خدمات رسان کشیک‌ ها را مشخص کنند و در آماده باش کامل باشند.

استاندار در خصوص محدودیت‌ ها هم، عنوان کرد: تدابیر دولت این است که در هفته پیش رو در مناطق قرمز مدیران پای کار باشند اما در خصوص تعطیلی ادارات تابع اعلام ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا هستیم و طبق ابلاغیه ستاد ملی به دستگاه‌ های استان ابلاغ می‌ کنیم. 

وی گفت: آنچه حایز اهمیت است ترددها باید به شدت کاهش پیدا کند تا شاهد وقفه در زنجیره این ویروس باشیم واقعیت این است که تلفات زیادی تاکنون در دنیا، کشور و استان داده شده است.

استاندار با قدردانی از همکاری خوب و مثال زدنی مردم استان گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و با رعایت پروتکل ها و دستورالعملها زنجیره انتقال این ویروس را کاهش دهیم.

کلانتری گفت: هدف اصلی کم کردن ترددها و رفت و آمدها است در یک نشست که ۱۱ نفر به عیادت بیمار رفته بودند ۱۰ نفر از آن‌ها کرونا گرفتند که زنگ خطری برای شب نشینی‌ ها و عیادت‌ ها است.

وی در بخش پایانی سخنانش، از آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی خبر داد و گفت: همه تجهیزات و امکانات استان برای این مهم بسیج شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز