رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

تولید واکسن کرونا از سوی شهید فخری‌زاده کلید خورده بود

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۳:۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۵۴۹۴
تولید واکسن کرونا از سوی شهید فخری‌زاده کلید خورده بود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: تولید واکسن کرونا از سوی شهید فخری‌زاده و تیمش از مدت‌ها پیش کلید خورده بود.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان  با تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری زاده گفت: شهید فخری زاده در صحنه مبارزه با کرونا و تولید واکسن ایرانی کرونایکی از پیشگامان بود.

جمالیان افزود: آماده کردن کیت تشخیص کرونا که مجموعه تحت مدیریت ایشان انجام دادند، از اولین اقداماتی بود که در جهت بومی سازی راه‌های مقابله با این بیماری در داخل انجام شد.

او اضافه کرد: البته غیر از کیت تشخیص کرونا، پروژه بسیار حساس و مهم "تولید واکسن کرونا" هم از سوی شهید فخری‌زاده و تیمش از مدت‌های پیش کلید خورده بود و پروژه تولید واکسن کرونای ایرانی با تلاش‌های شبانه‌روزی شهید فخری‌زاده به نتایج بسیار خوبی رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک بیان کرد: هم اکنون واکسن تولید شده از سوی سپند (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح)، به مرحله تست انسانی رسیده و در آستانه حصول نتیجه قرار دارد.

او ادامه داد: شهید سرافراز محسن فخری زاده همچنین یکی از شخصیت‌های برجسته علمی و پژوهشی در حوزه دانش هسته‌ای و دفاعی در کشور محسوب میشد که سال‌ها عمر با برکت خود را در مسیر خدمت به نظام اسلامی و ارتقای علمی و تحقیقاتی کشور صرف نمود که همواره در لیست ترور دشمنان قرار داشت.

 

جمالیان تصریح کرد: این شهید با نثار خون مطهر خود نشان داد، اعتماد به دشمن جنایتکار و مذاکره با ایادی استکبار و کشور‌هایی که جز رسیدن به اهداف شوم خود مسیری را دنبال نمی‌کنند، ثمری جز ریخته شدن خون‌ها و از دست دادن سرمایه‌های حقیقی این مرز و بوم نخواهد داشت.

او تصریح کرد: این اقدامات بزدلانه (ترت شهید فخری زاده) حاکی از ناتوانی دشمن در جنگ اقتصادی است و نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت و قطار حرکت علمی کشور همچنان در حال حرکت است و هیچگاه متوقف نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک اظهار کرد: اینگونه ترور‌ها خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند و تنها ترور و حذف فیزیکی دانشمند کشورمان، نشان از زبونی و خواری دشمنان بوده و این شهادت سند دیگری از ذلت آنان را آشکارتر کرد.

او تاکید کرد: شهادت مظلومانه دانشمند شهید محسن فخری زاده که در اقدامی تروریستی به لقاء الله شتافت، مردم بصیر و همیشه آگاه ایران اسلامی را داغدار کرد و موجب تالم و تاثر بسیاری از هم استانی‌های عزیزمان و دلسوختگان نظام و انقلاب گردید.

جمالیان ادامه داد: مجموعه علوم پزشکی استان مرکزی، ضمن تسلیت به خانواده معظم شهید والامقام دکتر محسن فخری زاده، شهادت این دانشمند برجسته و فرهیخته صنعت دفاعی را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همه مدافعین تمامیت ارضی و ملی ایران تسلیت گفته و برای آن فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

شهید محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع عصر جمعه ۷ آبانماه ۹۹ از سوی یک تیم ترور در دماوند (حومه تهران) ترور شد و به شهادت رسید.

شهید فخری زاده پروژه‌های مختلف و مهمی را مدیریت میکرد و در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار داشت و پیش از این در سال ۱۳۸۷ از شخصیت‌های هدف ترور قرار داشت که ناکوفق بود.

از مهمترین پروژه‌هایی که توسط این شهید و تیمش به نتیجه رسید، پروژه تولید اولین کیت ایرانی تشخیص کرونابودکه سازمان تحت امرش با نظارت مستقیم این شهید عزیز سرانجام بعد از تلاش‌های فراوان در ابتدای سال جاری موفق به تولید این کیت شدند و دیگر طرح تولید واکسن کرونای ایرانی بود که تا مرحله تحقیقات انسانی پیش رفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز