رییس کل دادگستری گلستان خبر داد:

گسترش دادرسی الکترونیک در محاکم گلستان

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۰:۲۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۷۱۲۳
گسترش دادرسی الکترونیک در محاکم گلستان
رییس کل دادگستری استان گلستان در بازرسی غیرحضوری حوزه قضایی آزادشهر از راه اندازی اتاق دادرسی الکترونیک در همه حوزه‌های قضایی گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان در بازرسی غیرحضوری حوزه قضایی آزادشهر گفت: اتاق دادرسی الکترونیک در همه حوزه های قضایی گلستان راه اندازی شده است و با وجود خطر انتقال کرونا ، همه دادرسی ها در پرونده هایی که زندانی دارد باید الکترونیک انجام شود .

هاشمیان با اشاره به استقبال از دادگاه های الکترونیک تاکید کرد: حتی یک دادرسی هم نباید حضوری انجام شود .

رییس کل دادگستری گلستان با قدردانی از تلاش قضات آزادشهر از آنان خواست: با تلاش جهادی تا پایان سال، همه پرونده های مسن این حوزه قضایی را تعیین تکلیف کنند.

هادی هاشمیان بار دیگر بر رفتار مناسب با مراجعان تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم سختی کار رفتار ما با مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

استفاده از ساز و کارهای قانونی برای کاهش محکومان کیفری، صدور آرای جایگزین حبس ، سرعت بیشتر رسیدگی ها، نظارت بر دفاتر شعب از جمله موارد طرح شده در جلسه بازرسی امروز بود.

معاونان رئیس کل دادگستری هم در این جلسه غیرحضوری به تفکیک حوزه های کاری و نظارتی خود، آسیب شناسی ها را طرح و با مشورت قضات راهکارهای رفع آن را بررسی کردند.

پیش از این بازرسی های دوره ای با حضور میدانی رئیس کل دادگستری و معاونان او از شهرستان ها انجام می شد اما به علت اعمال محدودیت های کرونایی این بازرسی ها و آسیب شناسی ها، غیرحضوری از طریق ویدئوکنفرانس انجام می شود.

 

نظر شما