معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی؛

ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از۲۰ اسفند آغاز می شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۰:۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۸۳۹۵
ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از۲۰ اسفند آغاز می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، فرآیند اجرایی ششمن دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این استان را تشریح کرد.

به گزارش برنا از اراک ، بهروز اکرمی افزود: براساس اعلام وزارت کشور، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روز جمعه تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ (به مدت ۷ روز) ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ (به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت.

اکرمی افزود: بر اساس تبصره سه ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد را ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: داوطلبان شورای اسلامی شهرها از تاریخ بیستم آذرماه جاری و داوطلبان شورای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از تاریخ شانزدهم دی ماه امسال می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، یا دفاتر پلیس + ۱۰ یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی (WWW.ADLIRAN.IR) نسبت به دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

اکرمی افزود: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاص به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شوراهای اسلامی محرومند مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: استانداران و معاونان و مشاوران آنان، فرمانداران و معاونان آنان، شهرداران و معاونان آنان، بخشداران، مدیران کل ادارات استانداری، مدیران کل، سرپرستان ادارات کل، معاونان ادارات کل، دادستان‌ها، دادیارها، بازپرس‌ها، قضات، روسای دانشگاه‌ها (دولتی و غیردولتی) و رؤسای شعب آنها، روسای بانک‌ها، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی، رئیس و اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف ایران، رئیس و اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی کشاورزی، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری، رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلا، روسا، سرپرستان و معاونان سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادها و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌نمایند و سایر روسا، مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتیب از عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند، مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: همچنین شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و مؤسسات و شرکت‌های وابسته و دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز