در بازدید شهردار و اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از خط یک متروی تبریز مطرح شد؛

چهار ایستگاه عبوری خط یک مترو تبریز در آستانه افتتاح

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۷:۳۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۸۷۷۶
چهار ایستگاه عبوری خط یک مترو تبریز در آستانه افتتاح
اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به همراه شهردار و مدیر عامل سازمان قطار شهری آخرین وضعیت ایستگاه های عبوری خط یک قطار شهری تبریز را طی جلسه و بازدیدی مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در جلسه ای که بعد از بازدید اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و شهردار کلانشهر تبریز از چهار ایستگاه عبوری خط ۱ مترو تبریز انجام شد، بر ضرورت استفاده شهروندان از این خدمات تاکید شد.

در این جلسه همچنین مقرر شد سازمان قطار شهری طرح ها، برنامه ها ، مدل مالی و راهکارهای پیشنهادی خود برای پیشبرد پروژه خط دو و خط سه قطار شهری تبریز را به شورای شهر ارائه کند.

در این جلسه همچنین بر استفاده از مجتمع های ایستگاهی در خط ۲ و۳ متروی تبریز تاکید شد.

همچنین در این جلسه افتتاح ایستگاههای ۹ میدان قطب، ۱۶ میدان امام حسین، ۱۷ میدان شهید باکری و ۱۸ ایستگاه نور مورد تاکید قرار گرفت.

مهندس مصطفی مولوی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی به ترتیب در ایستگاههای ۹ میدان قطب، ۱۶ میدان امام حسین، ۱۷ میدان شهید باکری و ۱۸ ایستگاه نور رو به اتمام است و امیدواریم طی روزهای آتی شاهد افتتاح این ایستگاه ها باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۶ درصدی ایستگاه های فوق خاطرنشان کرد: این ایستگاه ها بیش از ۹۶ درصد پیشرفت دارند و مشکل اصلی ما در سه ایستگاه موضوع پله برقی است که مشکل کشوری است و برای حل این مشکل آسانسورها در حال نصب است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به افزایش سرعت عملیات عمرانی در مترو تبریز گفت: در طی دو و نیم سال گذشته ایستگاههای ۷ و ۱۰ به اتمام رسیده و ایستگاه ۸ بدون پله برقی به اتمام رسید و ایستگاه ۱۱ با وجود افتتاح اما فاقد سقف بود و عملیات سویل این ایستگاه نیز تکمیل شد و در فاز ۳ خط یک نیز تنها حفاری تونل ها به اتمام رسیده بود و تلاش شد از فاز ۳ در بهمن سال گذشته بهره برداری شود.

وی با اشاره به تعداد باقیمانده ایستگاههای عبوری در خط یک متروی تبریز افزود: در حال حاضر سه ایستگاه عبوری داریم که فعالیت عمرانی در این ایستگاه ها نیز ادامه دارد و تا پایان خرداد سال آتی دو ایستگاه در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

مهندس مولوی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مربوط به اتمام خط یک مربوط به تحریم‌هاست گفت: برخی از مشکلات با تحریم ها گره خورده است و پیش بینی می کنیم تا پایان ۱۴۰۰ بیش از ۹۸ درصد کل خط یک اجرا شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ معارضی در خط یک نداریم و امیدواریم بتوانیم در سالهای آتی بهره برداری از فاز اول خط ۲ را محقق سازیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز