خرید توافقی بیش از ۲۰ هزار شاخه گل نرگس

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۰:۳۴:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۹۶۳۳
خرید توافقی بیش از ۲۰ هزار شاخه گل نرگس
متاسفانه شیوع بیماری کرونا تأثیر زیادی بر بازار تعدادی از محصولات کشاورزی مانند گل نرگس گذاشته چرا که تقاضا در این بازار به نسبت سنوات گذشته بشدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مدیر تعاون روستایی استان گفت: پیرو مشکلات اخیر بوجود آمده برای نرگس کاران شهرستان خوسف در خصوص کاهش تقاضا و افت قیمت، برای مدیریت بازار و در راستای وظایف حمایتی تعاون روستایی، خرید گل نرگس توسط تشکل منتخب این سازمان آغاز شد.

ضیائیان احمدی افزود: متاسفانه شیوع بیماری کرونا تأثیر زیادی بر بازار تعدادی از محصولات کشاورزی مانند گل نرگس گذاشته چرا که تقاضا در این بازار به نسبت سنوات گذشته بشدت کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: این امر باعث کاهش قابل ملاحظه قیمت این گل در بازار شده لذا با هماهنگی بعمل آمده، شرکت تعاونی تولید سبزآفرینان شهرستان خوسف اقدام به خرید توافقی گل نرگس کرد که تاکنون نیز بیش از ۲۰ هزار شاخه گل نرگس از تولیدکنندگان این گل با قیمت توافقی که مورد تأئید دو طرف (خریدار و فروشنده) باشد خریداری شد.

ضیائیان احمدی افزود: گل‌های خریداری شده تاکنون در بازار‌های تهران و مشهد عرضه شده و مذاکرات برای صادرات گل به دبی نیز در حال انجام است.

وی گفت: شرکت تعاونی تولید سبزآفرینان شهرستان خوسف در سال گذشته نیز اقدام به اجرای این برنامه کرد که در پایان طرح ۱۲۵ هزار شاخه گل نرگس را از نرگس کاران شهرستان خوسف خریداری و کلیه مطالبات کشاورزان را در کوتاه‌ترین زمان واریز کرد.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: مهمترین مشکل نیاز شدید شرکت ت به اعتبار سرمایه در گردش می‌باشد که پیگیری لازم با بانک‌های عامل و صندوق‌ها در حال انجام است.

ضیائیان احمدی افزود: با توجه به تقاضای کم برای خرید گل، فروش آن توسط شرکت نیز از مهمترین مشکلات است که در صورت عدم فروش امکان ادامه طرح وجود نخواهد داشت.
وی همچنی خواستار تحویل جایگاهی در شهر‌های خراسان جنوبی خصوصأ مرکز استان پیرو مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور برای عرضه مستقیم تولیدات کشاورزان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز