استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اتفاقات خوبی در پارک علم و فناوری استان رخ داده است

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۲۰:۰۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۰۰۶۶
اتفاقات خوبی در پارک علم و فناوری استان رخ داده است
استاندار کهگیلویه و بویر احمد در نشست کارگروه، آموزش،پژوهش و فناوری، با اعلام رضایت از عملکرد پارک علم و فناوری استان گفت: اتفاقات خوبی در پارک علم و فناوری استان رخ داده و کارهای خوبی نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری اظهار داشت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نسبت به مجموعه پارک نگاه حمایتی دارد.

استاندار با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان تاکید کرد: از امروز و به صورت رسمی تمامی دستگاه های اجرایی موظفند هرگونه طرح علمی و مطالعاتی خود را در اختیار دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه مادر ( دانشگاه یاسوج) قرار دهند.

کلانتری این موضوع را یک مصوبه قانونی اعلام کرد و گفت: واگذاری طرح های مطالعاتی دستگاه های اجرایی استان به غیر از دانشگاه های استان ممنوع است.

وی تصریح کرد: در صورتی که برای عملیاتی کردن این طرح ها نیاز به استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه های خاص کشور باشد باید قرارداد آن در استان منعقد شود و این مطالبه از کانال دانشگاه های استان پیگیری و اجرا می شود.

کلانتری تاکید کرد: اگر هر یک از دستگاه های اجرایی از این مصوبه تخلف کرد به طور قطع با آن دستگاه برخورد می شود.

استاندار نگاه علمی در حوزه دانشگاه ها، پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش را یک ضرورت انکار ناپذیر برشمرد وگفت: امید است بتوانیم شاهد جهش بیشتر استان در عرصه علم و فناوری باشیم.

در ادامه این نشست معاون توسعه استاندار نیز در این نشست ضمن تبریک هفته پژوهش، اظهار داشت: هفته پژوهش ۱۳۹۹ با شعار «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه برگزار می شود.
وی عنوان کرد: شنبه ۲۲ آذر روز پژوهش و فناوری، مدرسه و دانشگاه، یک‌شنبه ۲۳ آذر روز پژوهش و فناوری، مشارکت ملی، دوشنبه ۲۴ آذر روز پژوهش، فناوری و جهش تولید، سه‌ شنبه ۲۵ آذر روز بزرگداشت پژوهشگران و فناوران، چهارشنبه ۲۶ آذر، روز  پژوهش، فناوری و علوم انسانی و پنج‌ شنبه ۲۷ آذر روز پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی نامگذاری شده است.
وی گفت: جشنواره معرفی پژوهشگران و فناوران برتر استان با توجه به بیماری کرونا مجازی برگزار می شود.
وی همچنین از برگزاری وبینار و کارگاه های آموزشی با مشارکت پارک علم و فناوری و دانشگاه های استان خبر داد.
گفتنی است فناوران برتر استان در سال ۹۸ معرفی شدند که نفرات اول و دوم از پارک علم و فناوری استان بودند.
نمایشگاه هفته پژوهش نیز سال گذشته با مدیریت پارک علم و فناوری برگزار شد که مورد استقبال واقع شد و غرفه پارک علم و فناوری نیز از سوی ارزیابان و داوران جشنواره به عنوان غرفه برتر معرفی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز