استاندار مرکزی:

اعتیاد آسیب اجتماعی چند وجهی است

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۰:۲۸:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۰۸۰۹
اعتیاد آسیب اجتماعی چند وجهی است
استاندار مرکزی گفت: پیشگیری از اعتیاد و مهار آسیب ناشی از مواد مخدر وظیفه یک دستگاه خاص نیست و همه مردم و مسئولان نسبت به این مهم مسئول هستندو باید در سایه عزم جدی برای ترمیم این آسیب اجتماعی گام بردارند.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، افزود:  جامعه سالم با معیارها و ارزش ها همراهی دارد و اعتیاد که آسیب اجتماعی چند وجهی است سلامت اجتماعی را به خطر می‌اندازد و همه باید در برابر این تهدید خانمان‌سوز هوشیار باشند و بسیج شوند. 

وی ادامه داد: سهم مواد مخدر در توسعه انواع جرایم و آسیب‌های اجتماعی از قبیل سرقت، قتل، طلاق و فحشا همچنان بسیار بالا است و در صورتی که تمامی دستگاه‌های اجرایی مسئول و اقشار مختلف جامعه دست در دست یکدیگر دهند و با پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمانی در این خصوص تلاش کنند، می‌توان گام مهمی در کنترل این بلای خانمان‌سوز برداشت. 

استاندار مرکزی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های مختلف، میزان کشف‌های مواد مخدر و دستگیرشدگان در این خصوص امسال  نسبت به مدت مشابه قبل رشد قابل توجهی داشته اما بنابر گزارش‌های رسیده مصرف انواع مواد مخدر هم افزایش داشته است.

آقازاده نسبت به حمایت انجمن‌های ترک اعتیاد«NA» نیز تاکید کرد و گفت: این مراکز ضمن کمک به معتادان در ترک اعتیاد، یک پشتیبان و همراه واقعی برای پلیش مبارزه با مواد مخدر است و فرمانداران شهرستان‌های مختلف باید با اختصاص مکان مناسب به برگزاری نشست‌های تخصصی، این انجمن‌ها کمک کنند. 

وی اضافه کرد: کمبود تجهیزات به خصوص خودرو یکی از مشکلات اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی است که این مهم از طریق اختصاص خودروهای کشف شده مواد مخدر جبران می‌شود. 

 

نظر شما