تولید روزانه ۴ تن پسماند بیمارستانی در استان کرمانشاه

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۲:۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۰۸۹۵
تولید روزانه ۴ تن پسماند بیمارستانی در استان کرمانشاه
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از تولید روزانه ۴ تن پسماند بیمارستانی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش برنا؛ آذر ولی زاده، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : پیش از ایام کرونا میزان تولید پسماند‌های بیمارستانی در استان کرمانشاه به ازاء هر تخت یک و دو دهم کیلوگرم بود، اما با شیوع بیماری کرونا این مقدار به سه تا چهار کیلو گرم رسیده است.

او گفت : در استان کرمانشاه ۲۴ بیمارستان وجود دارد که همه‌ی آن‌ها به دستگاه‌های امحا و بی خطر سازی پسماند‌های عفونی مجهزاند.

او به فعالیت ۵ شرکت برای امحا و بی خطر سازی پسماند‌های مراکز درمانی و مطب‌ها اشاره کرد و افزود: این شرکت‌ها در صورت نیاز به بیمارستان‌ها در زمینه‌ی جمع آوری و امحا پسماند‌ها کمک می‌کنند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه بیمارستان‌های استان ملزم به انجام و ارائه‌ی آزمایش‌های خوداظهاری برای تست و عملکرد دستگاه‌های بی خطر سازی پسماند‌ها هستند، ادامه داد: این آزمایش‌ها بصورت ماهیانه و فصلی در آزمایشگاه‌های معتمد انجام و نتیجه‌ی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ولی زاده گفت: به دلیل حجم پسماند‌های بیمارستانی در کرمانشاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یک شرکت را بصورت اختصاصی به عنوان متولی عملیات دفن نهایی پسماند‌ها تعیین کرده است.

او افزود: با پیگیری‌های انجام شده برای دفن نهایی پسماند‌های بیمارستانی در کرمانشاه چند نقطه در کارگروه پسماند استان معرفی و به تصویب رسید که کار ارزیابی زیست محیطی این نقاط در حال پیگیری است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز