پیشرفت فیزیکی تونل زره چهارمحال و بختیاری به ۳۵ درصد رسد

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۱:۴۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۲۱۰۶
پیشرفت فیزیکی تونل زره چهارمحال و بختیاری به ۳۵ درصد رسد
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود فصل سرما، پروژه احداث تونل زره در حال اجرا است و تاکنون به پیشرفت ۳۵ درصدی رسیده است.

به گزارش برنا؛ حسینعلی مقصودی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: احداث تونل زره یکی از مهمترین طرح‌های راهسازی استان که با سرعت مطلوبی در حال اجرا است.

او، طول تونل زره را یک هزار و ۴۸۰ متر اعلام کرد و گفت: در مجموع یک هزار و ۱۵۰ متر از این تونل حفاری شده که پس از تکمیل حفاری، عملیات کف‌برداری و لاینینگ (بتن‎ریزی سقف) آغاز می‌شود.

مقصودی با اشاره به ریزشی بودن محل حفاری، تصریح کرد: این موضوع نه تنها سرعت عملیات حفاری را کُند کرده است، بلکه با وجود تمام تمهیدات ایمنی به کار گرفته شده، منجر به بروز حوادثی نظیر ریزش تونل شده که به تازگی مصدومیت جزیی یک کارگر را به همراه داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهره‌برداری از این تونل نیاز به مصالح و اعتبار قابل توجهی دارد، پیش‌بینی کرد در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این طرح در زمستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مقصودی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح بیش از پنج نقطه حادثه‌خیز حذف و مسیر شلمزار به ناغان به طول ۲۵ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

گفتنی است، تونل زره در مسیر شلمزار به ناغان و بخشی از محور شریانی شهرکرد- بازفت- خوزستان قرار دارد که با بهره‌برداری از آن از بار ترافیکی محور بروجن به لردگان کاسته می‌شود.

نظر شما