پزشکیان:

اظهارات اردوغان به نفع اسرائیل و امریکا است/ کشورهای مسلمان باید از تفرقه بپرهیزند

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۷:۰۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۲۳۵۹
اظهارات اردوغان به نفع اسرائیل و امریکا است/ کشورهای مسلمان باید از تفرقه بپرهیزند
 نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور کشور ترکیه در خصوص خاک ایران گفت: هر جمله و حرکتی که باعث ایجاد تفرقه و دشمنی بین کشورهای مسلمان شود تنها به نفع امریکا، اسرائیل و استکبار است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر مسعود پزشکیان در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: تمامیت خاک کشور آذربایجان برای همه ما محترم است و کشور ارمنستان باید سالها پیش حق مسلم کشور آذربایجان را به رسمیت می‌شناخت و باید به کشور آذربایجان از بابت بازپس گرفتن خاکش تبریک بگوییم.

وی با انتقاد از صحبت‌های اخیر رجب طیب اردوغان خاطرنشان کرد: اینکه کسی به گونه ای صحبت کند که آذربایجان از ایران جدا شود یک خیال خام است، طبیعتاً آذربایجان برای ایران است و در خصوص بحث هایی که مطرح می شود اگر قرار باشد به مسائل تاریخی برگردیم تمام آذربایجان برای ایران بود اما ما هیچگاه چنین ادعایی را مطرح نکرده‌اید چراکه این مسائل باعث تفرقه و دشمنی می شود و این اختلاف ها به نفع مسلمان نیست.

وی خطاب به رئیس جمهور ترکیه گفت: انتظار می رود اردوغان به نوعی حرکت کند که وحدت و انسجام بین مسلمانان بیشتر شود چرا که در حال حاضر ترکیه به اندازه کافی دشمن دارد زمزمه های تحریم ها از سوی اروپا و امریکا نیز مطرح می‌شود و با این اختلافات تنها این امریکا، اسرائیل و دشمنان هستند که خشنود خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه مردم آذربایجان تمامیت ارضی کشور را به عنوان یکی از اولویت های خود می‌دانند خاطرنشان کرد: همین مردم آذربایجان در خاک خوزستان با جان دل جنگیدند و یک وجب از این سرزمین را به دشمن ندادند پس بدانند صدام اشتباهی کرد که نتیجه آن را سالها دید.

پزشکیان با تاکید بر ضرورت پرهیز از برخوردهای احساسی گفت: دیپلماسی کشورمان باید در مسیری حرکت کند که اختلافات بین کشورهای مسلمان کاهش یابد، باید از هر جمله و حرکتی که باعث تشدید این اختلافات می شود جلوگیری کنیم و با احساسات برخورد نکنیم.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دیوانه ای سنگی را داخل چاهی بیاندازد ده ها نفر عاقل جمع شود نمی تواند آن سنگ را در بیاورد پس تلاش کنیم خودمان این دشمنی‌ها را تشدید نکنیم و با دیپلماسی صحیح در مسیر کاهش این اختلافات قدم برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز