فرماندار کرمانشاه:

خطر قرمزشدن کرمانشاه با دورهمی‌های یلدا وجود دارد

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۲:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۸۱۳
خطر قرمزشدن کرمانشاه با دورهمی‌های یلدا وجود دارد
فرماندار کرمانشاه با اشاره به شکننده بودن وضعیت نارنجی این شهرستان گفت: انتظار داریم مردم با برگزارنکردن آیین‌های ورهمی بخصوص در شب یلدا کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس خطرناک کرونا قطع شود.

به گزارش برنا؛ فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه گفت: به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک و حضور در اجتماعات و آیین ها احتمال بازگشت به وضعیت قرمز وجود دارد.

او افزود: اگر مقداری وضعیت کرمانشاه بهتر شده با همکاری یکدیگر این وضعیت را به سمت بهتر شدن ببریم به خصوص اینکه در فصل سرما قرار داریم.

فرماندار کرمانشاه بیان کرد: با وجود میل باطنی متاسفانه رعایت نکردن شهروندان وضعیت را به سمت تعطیلی بازار و اماکن می برد و این کار امرار معاش کسبه را دچار مشکل می کند.

رنجبر از شهروندان خواست تا برای کمک به جامعه و کادر درمان از شرکت در مراسمات سوگواری و جشن و نیز دورهمی ها به خصوص در شب یلدا خودداری کنند تا محدودیت ها کمتر شود.

منع تردد شبانه و خودروهای غیربومی همچنان ادامه دارد

فرماندار کرمانشاه در ادامه از تمدید شدن منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح و نیز ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد.

به گفته او، در زمان اجرای این طرح ۱۹۹ دستگاه خودرو با پلاک غیربومی به دلیل تردد غیرمجاز جریمه یک میلیون تومانی، ۱۱۸ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۰ هزار ۹۲۹ خودرو نیز جریمه ۲۰۰ هزار تومانی شدند.

رنجبر افزود: چهار هزار و ۱۹۰ دستگاه خودرو نیز در ورودی ها و خروجی های کرمانشاه به شهرهای مبدأ خود عودت داده شدند ضمن اینکه برای ۱۳ هزار و ۵۰۹ دستگاه خودرو تذکر و اخطار از طریق پلیس راهور ارسال شده است.

او تاکید کرد: با اینکه راضی به جریمه کردن هیچ خودرویی نیستیم اما این افراد به دلیل توجه نکردن به هشدارهای پلیس راهنمایی و رانندگی و نیز ستاد مبارزه با کرونا جریمه شدند.

حضور ۲۴۵ تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی

فرماندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به اجرا شدن طرح سردار شهید سلیمانی در جهت کنترل ویروس کرونا داشت و گفت: در طرح سردار شهید سلیمانی نیز ۸۰  تیم مراقبتی، ۶۵ تیم نظارتی و ۱۰۰ تیم حمایتی با همکاری بسیج، مرکز بهداشت و جمعیت حلال احمر در حوزه شهرستان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

آنچنان که رنجبر گفت: طی اجرای این طرح پنج هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از اماکن مختلف انجام و به ۱۶ هزار نیروی فعال در اماکن عمومی از جمله غذا خوری ها و رستوران ها آموزش لازم رعایت پروتکل های بهداشتی داده شده است.

او افزود: همچنین به ۱۶۶ واحد عمومی از جمله غذا خوری ها اخطار و نیز بیش از ۷۰ مکان نیز پلمب شده است، ضمن اینکه تشکیل ۸۴ پرونده تعزیراتی نیز باید به این آمار اضافه شود.

به گفته او،  در طرح شهید سلیمانی بیماران دارای علایم توسط تیم های نظارتی شناسایی و به تیم های حمایتی گزارش می شوند که این تیم ها تاکنون از ۵۰۰ خانوار بازدید داشته اند.

رنجبر افزود : بیش از ۱۱۵ خانواده نیازمند کمک، توسط تیم های حمایتی بسته های غذایی دریافت کردند و نیز به ۳۳۹ خانواده نیازمند بسته های بهداشتی مساعدت شده است.

او  طرح شهید سلیمانی را  موثر در قطع زنجیره کرونا دانست و گفت: این طرح هم اکنون در قالب چهار مرکز و ۷۶ پایگاه و یک تیم سیار در کرمانشاه در حال اجراست.

رنجبر ابراز امیدواری کرد که با مشارکت خوب مردم بتوانیم  از این زمستان خطرناک عبور کنیم.

فرماندار کرمانشاه در پایان اشاره ای نیز به جلسه ستاد عتبات عالیات داشت و گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان با همکاری شایسته موکب داران فعال اربعین برای مقابله با ویروس کرونا و تهیه اقلام مورد نیاز خانواده های نیازمند جمع آوری و توزیع شده است.

او این اقدام را نشان دهنده ساماندهی خوب نزورات مردم از طریق ستاد عتبات عالیات دانست که باید تقدیر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز