حوزه هنری:

اثر شاعر کهگیلویه وبویراحمدی رتبه سوم جایزه قیصر امین پور را کسب کرد

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۸:۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۳۲۰۷
اثر شاعر کهگیلویه وبویراحمدی رتبه سوم جایزه قیصر امین پور را کسب کرد
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمدعنوان کرد:کتاب شعر"زاویه"سروده رحمت االله رسولی مقدم رتبه سوم چهارمین دوره جایزه کتاب سال دفتر شعر جوان را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه وبویراحمد؛ حمید حسینیان با بیان این خبر گفت: جایزه کتاب سال شعر دفتر جوان با هدف شناخت استعدادهای جوان و تشویق و معرفی آنها به جامعه  از سال ۸۵ آغاز به کار کرد و از سال ۸۷ این جایزه با نام گذشته و به یاد قیصر امین‌پور (۱۳۳۸ تا ۱۳۸۶) به کار خود ادامه داد ولی یک سال بعد به دلیل تغییر مدیر عامل وقت دفتر شعر جوان برگزاری آن متوقف شد و از سال ۹۶ با مدیریت جدید برگزار می‌شود.

حسینیان بیان داشت:امسال  در چهارمین دوره برگزاری آن ،شاعران متولد سال ۶۸ به بعد که در سال گذشته کتاب چاپ کرده‌اند،از  ۳۰ مرداد  تا ۱۰ مهرماه  ۹۹ فرصت داشتند  آثار خود را به دبیر خانه  این دفتر ارسال نمایند.

وی خاطر نشان کرد:کتاب مجموعه شعر زاویه درقالب غزل در سال ۹۸ توسط انتشارات ایهام منتشر شدکه امسال توانست از میان 10 اثر برگزیده در مرحله اول این دوره از جایزه قیصر امین پور رتبه سوم را از آن خود کند. 

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری افزود:این شاعر جوان و خوش‌آتیه، توانسته بود با مجموع ی دیگرِ خود با عنوان «زیر انگشت‌های تشریح»، در دوره‌ی پیشین این جایزه،رتبه‌ی تقدیری را کسب کند.

حسینیان اضافه کرد:رحمت الله رسولی مقدم متولد پنجم خرداد ۱۳۶۹ در روستایی هفت چشمه ازتوابع شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته ارزیابی و آمایش سرزمین است.

نفر اول پنجمین کنگره ی ملی شعر خلیج فارس، برگزیده ی جشنواره ی ملی شعر نخل و کارون و برگزیده ی هشتمین جشنواره ی بین المللی شعر یار و یادگار ازدیگر افتخارات این شاعر جوان و خوش ذوق یاسوجی می باشد..

قیصر امین‌پور از شناخته‌شده‌ترین شاعران معاصر است که آثار زیادی از جمله آینه‌های ناگهان، تنفس صبح، دستور زبان عشق، گل‌ها همه آفتابگردان اند طی بیش از سه دهه فعالیت شاعری از او به جا مانده است. وی علاوه بر سرودن شعر و نویسندگی استاد دانشگاه نیز بود و جلسات مختلف ادبی را از ابتدا در حوزه هنری و بعد دفتر شعر جوان راه انداخت و اداره کرد. توجه به شاعران جوان و نوجوانان علاقه‌مند به شعر و هدایت آثار آنان از عمده فعالیت‌های زنده‌یاد امین‌پور بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز