کمبود فضا عامل نبود واحدهای پلاسما فرزیس در کهگیلویه و بویراحمد است

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۰:۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۳۸۷۵
کمبود فضا عامل نبود واحدهای پلاسما فرزیس در کهگیلویه و بویراحمد است
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود فضای فیزیکی عاملی برای نداشتن واحدهای پلاسما فرزیس، واحدهای اشعه فرآورده های خونی و مرکز جامع خونگیری در این استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛رستم حسن زاده در گفت وگو با خبرنگاران افزود: راه اندازی مرکز  پلاسما فرزیس برای بهبود بیماران نیازمند و کمک به درمان بیماران کرونایی  در این استان ضرورت دارد که متاسفانه تاکنون به دلیل نداشتن فضای فیزیکی  این مرکز راه اندازی نشده است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد مرکز دریافت مستقیم پلاسمای بهبود یافتگان کرونا را ندارد افزود: هم اکنون پلاسما فرزیس بطور مستقیم  از اهدا کنندگان خون در استان انجام نمی شود.

حسین زاده بیان کرد: بیمارستان های  استان که بیمار کرونایی در آنها بستری هستند از جمله بیمارستان های شهید جلیل یاسوج و امام خمینی دهدشت در صورت درخواست پلاسما  کوید ۱۹، از سوی انتقال خون استان تامین می شود.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل طرح انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین دغدغه های این اداره کل است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی طرح  انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد را ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت سه هزار و ۳۰۰ مترمربع در حال ساخت است.

حسین زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۴ آغاز شده است گفت: برای اجرای روند پیشرفت فیزیکی  این طرح در سالجاری استاندار و معاونین وی توجه ویژه ای داشته اند که جای تقدیر دارد.

وی گفت: ۷۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این طرح نیاز است و در صورت تامین بودجه این طرح عمرانی تا پایان سالجاری بهره برداری خواهد شد.

حسین زاده با اشاره به اینکه ۳۰درصد از بهبود یافتگان بیماری ویروس کرونا در استان پلاسما اهدا کرده اند،گفت: استقبال از این اقدام پسندیده مطلوب است.

وی اظهار داشت: مبتلایان کرونا یک ماه پس از بهبودی کامل و از بین رفتن تمامی علائم ناشی از این بیماری امکان اهدای خون و  پلاسما دارند که از پلاسمای آنها برای کمک به درمان بیماران کرونایی استفاده می شود.

حسین زاده با بیان اینکه تمام بهبود یافتگان باید در سن ۱۸ تا ۶۰ سال باشند، گفت: مردان هیچ محدودیتی در اهدای پلاسما ندارند اما زنان دارای سابقه بارداری و سقط جنین مجاز به اهدای این فرآورده خونی نمی باشند.

وی بیان کرد: داوطلبانی که قصد کمک به بیماران کرونایی را دارد می توانند با اهدای خون و نهایتا  تفکیک فرآورده های خونی و پلاسما در اقدام پسندیده و حسنه به پایگاه های انتقال خون در شهرهای یاسوج،دوگنبدان و دهدشت مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از بهبودیافتگان بیماری ویروس کرونا در خواست می شود به دلیل اینکه زمان وجود آنتی بادی این ویروس در بدن آنان کوتاه و محدود است هرچه زودتر برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز