تکمیل یک پروژه مهم آب مرکز کهگیلویه و بویراحمد/آب ۴۰ درصد مردم یاسوج پایدار شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۰:۰۳:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۳۹۹۶
تکمیل یک پروژه مهم آب مرکز کهگیلویه و بویراحمد/آب ۴۰ درصد مردم یاسوج پایدار شد
آب حدود نیمی از مردم مرکز کهگیلویه و بویراحمد از منابع تامین اب ایستگاه تنگ کناره و با خط انتقالی که در مسیرش به ناچار باید از رودخانه بشار عبور کند، تأمین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ فیض اله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب قریب به ۴۰ درصد مردم شهر یاسوج از خط منبع تنگ کناره و خط انتقالی که به ناچار باید از رودخانه بشار عبور کند، تأمین می شود.

پاسره افزود: این خط انتقال همواره در فصل زمستان و در ماه‌های پر بارش دچار حادثه و تخریب می‌شد و آب بخش زیادی از مناطق یاسوج دچار قطعی و چالش می‌شد.

وی اظهارداشت: عبور این خط انتقال آب از مسیر رودخانه بشار بدون شک این تبعات را نیز داشت، ما برای حل این مشکل به جای جنگ با طبیعت دو ایده را پیش بردیم. یک خط انتقال را از سقف پل و یکی را نیز در محفظه بتی از زیر بستر رودخانه عبور دادیم.

پاسره ادامه داد: این پروژه ۲۰ میلیارد ریالی به گام آخر رسید و تست عملیاتی نیز شد.

مدیرعامل آبفای استان عنوان کرد: اگر بنا به هر دلیلی یکی از خطوط دچار قطعی خواسته و یا ناخواسته شود، خط دوم وارد مدار آبرسانی می‌شود و شهروندان گرامی مرکز استان با قطعی و چالش آب مواجه نمی‌شوند.

پاسره ضمن تقدیر از همکاری مسئولین معاونت عمرانی استانداری و راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: اعتبار ۲ میلیارد تومانی این پروژه از محل اعتبارات سیل و تنش آبی تأمین شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز