استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

ساماندهی بازار اصلی شهر با برنامه های علمی و تخصصی

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۰:۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۴۵۸۸
ساماندهی بازار اصلی شهر با برنامه های علمی و تخصصی
در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی، بیش از ۹۵ درصد اصناف خراسان جنوبی، نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی در بازدید از بازار بیرجند، ضمن حضور در واحد‌های فعال به گفتگو با برخی از اصناف و توزیع کنندگان کالا‌های اساسی پرداخت.

آقای ملانوری نحوه اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی را نیز مورد ارزیابی قرار داد و تمکین اصناف و بازاریان در رعایت این دستور العمل‌ها را ستود.

به گفته وی؛ با وجود این که محدودیت‌ها بر معیشت خانوار‌ها به ویژه فعالان بازار تأثیر گذاشته، اما بیش از ۹۵ درصد اصناف، مصوبات را پذیرفتند و نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مسایلی که باید به  آن ورود کرد، ساماندهی بازار اصلی شهر با برنامه علمی، فنی و تخصصی است.


ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از بازار بیرجند خاطر نشان کرد: این کار باید بر مبنای یک سند جامع و کار کارشناسی صورت گیرد.


وی، هدف اصلی از مراجعه به بازار و حضور در جمع بازاریان را عرض خداقوت و تشکر عنوان کرد و تصریح نمود: یکی از مجموعه هایی که به طور جدی با طرح محدودیت های اخیر مدیریت کرونا  همکاری کردند، اصناف و بازاریان بودند.


به گفته وی؛ این مساعدت اصناف باعث شد بتوانیم بیماری را کنترل کنیم به گونه ای که آمار ابتلا و فوت در استان سیر نزولی پیدا کرده است.


استاندار متذکر شد: امروز به جمع بازاریان آمدیم تا از آنها به واسطه همکاری های گذشته تشکر کنیم.
ملانوری افزود:از اصناف استدعا داریم در ادامه راه هم همراهی کنند تا بیماری جمع شود و ان شاء الله بتوانیم با آسودگی بیشتر به کسب و کار  بپردازیم.


وی اظهار داشت: یکی از مواردی که در این حضور میدانی مورد توجه بود، وضعیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله های اجتماعی بود که خوشبختانه در اغلب واحدها رعایت شده است.


استاندار تأکید کرد: شلوغی خاصی در بازار مشاهده نشد اما تجمعاتی در برخی نقاط داشتیم که باید رعایت شود.


ملانوری گفت: آن چه جای نگرانی دارد، عادی انگاری است که در درصد اندکی از افراد جامعه وجود دارد و همین تعداد کم می تواند مراعات ها را دچار خدشه کند.


وی ادامه داد: به هر حال پروتکل ها وجود دارند و همه ما مکلف به رعایت دستورالعمل ها هستیم.


به گفته وی؛ عدم رعایت ها از دید بازرسان و ناظران دور نمی ماند کما این که در جریان بازرسی های صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی، موارد جزئی از پلمپ واحدها را داشته ایم که امیدواریم تکرار نشوند و کمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.


استاندار از مراجعات مردمی در این بازدید میدانی هم گفت و خاطر نشان کرد: مراجعات میدانی نعمتی است برای حضور در جمع مردم و اطلاع از مسایل و مشکلاتی که عنوان می کنند.
ملانوری به نتایج مطلوب طرح شهید سلیمانی نیز اشاره کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز