پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سه اختراع ثبت کردند

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۱:۴۸:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۴۷۸۰
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سه اختراع ثبت کردند
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پژوهشگران این دانشگاه پارسال ۹ طرح ارائه و سه اختراع ثبت کردند.

به گزارش برنا؛ غلامرضا خمیسی‌پور در مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: رویکرد این دانشگاه مسئله محور با هدف حل مشکلات و خودکفایی در تولید علم و دانش و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و فناور نیز یکی دیگر از اهداف معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

او افزود: یکی از رسالت‌های خود را ایجاد و تقویت بستری مناسب برای تحقیقات و فناوری می‌دانیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مهم‌ترین هدف این دانشگاه از راه‌اندازی مرکز رشد را گسترش تلاش برای ارائه کار‌های فناورانه و طرح‌های نوین میان اعضای هیأت علمی و دانشجویان عنوان کرد.

او گفت: ۹ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه مستقر هستند که محصولات خود را نیز تجاری‌سازی کرده‌اند.

خمیسی‌پور بیان کرد: پارسال ۹ طرح در حوزه فناوری از پژوهشگران دریافت شد که هفت طرح به تصویب رسید و یک طرح نیز در مرحله داوری قرار دارد.

او افزود: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سه اختراع نیز با عناوین جلیقه ارگونومیکی کاهنده فشار بر کمر در بلند کردن بار، آتل قابل تنظیم زانو با مکانیسم پیچ و مهره و آتل مدرج ارگونومیک آرنج به ثبت رساندند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه پژوهش و طرح‌های تحقیقاتی در این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: کسب موافقت اصولی تأسیس کارخانه نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اخذ موافقت‌نامه برای تخصیص و اعطاء وجوه حمایتی، اعطای تسهیلات و عضویت در صندوق‌های پژوهش و فناوری، دریافت موافقت و اخذ مجوز برای تأسیس مرکز فناوری‌های زیست پزشکی دریایی و پیگیری تأسیس مرکز رشد و نوآوری سلامت پردیس دانشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله اقدامات مهم معاونت تحقیقات دانشگاه بوده است.

در این آیین از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز