استاندار مرکزی:

ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌  ضروری است

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۸:۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۵۰۷۹
ارتباط  بین صنعت و دانشگاه‌  ضروری است
استاندار مرکزی بر افزایش نقش بخش خصوصی در امر پژوهش تاکید کرد و گفت: این استان با دارا بودن سه هزار واحد صنعتی و مراکز علمی مجهز، ظرفیت جهش در امر تحقیقات را دارد.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در نشست معرفی و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان مرکزی، با بیان اینکه کشور به لحاظ امکانات پژوهشی کمبودی ندارد، افزود: ارتباط بیشتر بین بخش صنعت با دانشگاه‌های استان امری  ضروری است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی در گذشته نه چندان دور تا ۱۳۰ هزار نفر دانشجو  داشت که امروز تعداد آنان به یک سوم تا یک چهارم رسیده است و می‌توان از امکانات ایجاد شده برای آن تعداد دانشجو، در تحقیق و پژوهش استفاده کرد.

آقازاده اظهار داشت: استانداری مرکزی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از پژوهش دریغ نمی‌کند و امید است ارتباط بخش‌های مختلف استان با دانشگاه‌ها در امر تحقیق بیش از پیش افزایش یابد.

وی با تبریک هفته پژوهش به شرکت‌های دانش بنیان، اساتید و دانشجویان و همه کسانی که در راه نوآوری، فناوری و تحقیقات قدم برمی‌دارند گفت: در راستای غلبه بر بیماری کووید 19 اقدامات خوبی در کشور به واسطه تحقیق و پژوهش انجام شده و امید است در آینده نه چندان دور شرایط محدودیت‌ها در کشور وجود نداشته باشد و سال آتی و یا زودتر آیینی در شان پژوهشگران و مقام شامخ آنان در تولید علم و نشر مقالات برگزار شود.

استاندار مرکزی افزود: ایران جزو کشورهای مناسب در تحقیقات، پژوهش و فناوری و از مناطق  مطرح دنیا است اما قدری از رتبه پژوهشی آن در نسبت به سال‌های گذشته سقوط کرده که برای جبران این امر همه باید پای کار بیایند.

آقازاده عنوان کرد: دولت تاکنون در زمینه تحقیق و پژوهش و اعتبارات پژوهشی و دانشگاه‌ها کم نگذاشته اما هنوز به شانی که جایگاه پژوهش و فناوری است، دست پیدا نکرده ایم.

وی اظهار داشت: اواخر هفته گذشته معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری سفری به استان مرکزی داشت که در این سفر اتفاقات خوبی برای استان بویژه در شرکت‌های دانش بنیان رقم خورد.

استاندار مرکزی بیان کرد: ایران در ۲ سال گذشته تحت شدیدترین فشارها قرار داشته اما در کشور و استان مرکزی بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان زیادی وجود دارد و کسانی هستند که می توانند به بنیه علمی دانشگاه‌ها کمک کنند و باید به این سمت حرکت کرد.

آقازاده افزود: شرکت‌های دانش بنیان به وظایف خود خوب عمل کرده‌اند و اگر این امر نبود امروز واکسن کرونا همپای کشورهای مطرح دنیا پیش نرفته بود.

وی تصریح کرد: واکسن تولید ایرانی حداکثر تا چهار ماه آتی وارد بازار می‌شود و این مهم تنها با تلاش پژوهشگران بومی محقق شده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بسیاری دیگر از فعالیت‌های علمی و نوآورانه‌ در کشور وجودد دارد که به برکت پژوهش و پژوهشگران ایرانی شکل گرفته و تمام فعالان این عرصه در دانشگاه‌های کشور تحصیل کرده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز