۹۰درصد شهرستان‌های استان بوشهر وضعیت زرد کرونایی دارند

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۱۰:۵۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۵۹۹۸
۹۰درصد شهرستان‌های استان بوشهر وضعیت زرد کرونایی دارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مردم و کاهشی‌شدن بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی، ۹۰درصد شهرستان‌های ۱۰گانه استان بوشهر به زرد تبدیل شد.

به گزارش برنا؛ سعید کشمیری، با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل بهداشتی گفت: همراهی مطلوب مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی وضعیت استان در عرصه بیماری کرونا را به بهبودی رسانده است.

او با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی در شب یلدا گفت: پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا سبب شکسته شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا می‌شود در غیر این صورت افزایش تعداد مبتلایان در پی دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با تاکید بر پیوستن پویش شب یلدا در خانه بمانیم افزود: یلدای مجازی مورد تاکید هنرمندان و صاحب‌نظران در عرصه مقابله با کرونا است چراکه با تحقق این مهم به راحتی از پیک سرد زمستانی در این عرصه عبور می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به آخرین وضعیت رنگ‌بندی استان پرداخت و با بیان اینکه در هفته قبل شهرستان‌های استان بوشهر دارای زرد و نارنجی بودند گفت: هفته قبل 4 شهرستان استان بوشهر دارای وضعیت نارنجی و مابقی زرد بودند که این هفته 90 درصد شهرهای استان زرد اعلام شده است.

کشمیری، با بیان اینکه تنها شهرستان بوشهر در وضعیت نارنجی قرار دارد افزود: مابقی شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت زرد قرار دارد که امید می‌رود با ادامه پروتکل بهداشتی به سفید تبدیل شود.

او به وضعیت بیماران کرونایی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: روز گذشته استان بوشهر فوتی کرونایی نداشت و این در حالی است که تعداد بستری‌های کرونایی رو به کاهش است و اکنون تعداد اندکی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه ارزیابی‌های نشان می‌دهد رعایت پروتکل بهداشتی در استان بیش از 93 درصد است خاطرنشان کرد: ادامه مراعات دستورالعمل‌ها سبب بهبود وضعیت کرونایی است و سالمندان و بیماران مزمن از ابتلا به ویروس کرونا که برای آنان بسیار خطرناک است مصون می‌مانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار افزود: به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار جشن مجازی برگزار و از پرستاران نمونه تجلیل می‌شود.

کشمیری خدمات کادر درمانی و پرستاری در عرصه مقابله با کرونا را ستود و بیان کرد: در این عرصه فعالیت کادر پزشکی، پرستاری و جهادگران در بخش‌های مختلف در تاریخ ثبت می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز