استاندار مرکزی:

جانی که پرستان در کالبد بیماران می‌دمند، تبلور عشق به خالق و مخلوق است 

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۰۹:۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۶۴۷۱
جانی که پرستان در کالبد بیماران می‌دمند، تبلور عشق به خالق و مخلوق است 
استاندار مرکزی با صدور پیامی پرستاران را منادیان انسانیت و کرامت توصیف و تاکید کرد: این قشر ارزشمند جان‌های دردمند را به پشتوانه نور ایمان و ایثار، حیاتی دوباره می‌بخشند.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در این پیام که نسخه‌ای از آن در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت، افزوده است: جانی که پرستان در کالبد بیماران می‌دمند، تبلور عشق به خالق و مخلوق است و شرافت حرفه پرستاری را به تمامی متبلور می‌کند.

در این پیام اضافه شده است: پنجم جمادی الاولی مصادف با ۳۰ آذرماه، خجسته زادروز بانوی کربلا یادآور مجاهدت‌های حضرت زینب (س) در نینواست که در جایگاه عزیزترین پرستار تاریخ، مرهمی عمیق بر زخم‌های جسم و روحشان گذاشت و این روز فرصتی ارزشمند برای تبیین و ارج نهادن به نقش و جایگاه پرستاران است.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از این پیام آورده است: بی‌گمان بسنده کردن به بزرگداشت پرستاران به عنوان الگوهای عشق و نوع‌دوستی تنها در یک روز تقویمی نمی‌تواند قدردانی از آنان را به معنای واقعی کلمه تکمیل کند، بویژه امروز که در گیرودار مقابله با شیوع ویروس کرونا،  شاهد ابتلای خیل عظیمی از هم میهنانمان به این بیماری خطرناک هستیم.
آقازاده یادآوری کرده است: در دوران شیوع ویروس کرونا روایت جانبازی پرستاران در راه نجات بیماران، شنیدنی و یادآور جانبازی در دوران دفاع مقدس است زیرا این سپیدپوشان نیز رنج دوری خانواده را بر خود هموار کرده و خدمت‌رسانی صادقانه را نثار هموطنان خود کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از این پیام آورده است: انتظار می‌رود مردم عزیز استان مرکزی و کشور در راستای قدرشناسی از زحمات این عزیزان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این قشر زحمتکش را در مسیر خدمت بی‌منت و بی دریغ یاری نموده و از بار مضاعفی که در جریان شیوع بیماری کووید ۱۹ بر دوش آنان گذاشته شده، بکاهند.
استاندار مرکزی در این پیام،  ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت، روز پرستار و سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س)  را به تمامی پرستاران ایران اسلامی به ویژه استان مرکزی تبریک و تهنیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای همگان سلامتی، سعادت و توفیق روز افزون آروز کرده است.

آقازاده اضافه کرد است: امید است بتوانیم با ارتقای جایگاه پرستاران و پاسداشت خدمات آنان، قدردان زحمات این مدافعان سلامت در استان و کشور باشیم.

 

نظر شما