بارش‌ها به ۷۰درصد ایل‌راه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری خسارت زد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۱:۰۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۶۵۵۸
بارش‌ها به ۷۰درصد ایل‌راه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری خسارت زد
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود برخی از ایل‌راه‌های عشایری در استان گفت: بارش‌های باران و برف پاییزی امسال تاکنون ۷۰ درصد ایل‌راه‌های عشایری این استان را دچار خسارت کرده است.

به گزارش برنا؛ یحیی حسین‌پور، مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت:۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای  مرمت، اصلاح و بازسازی ایل‌ راه‌های عشایری اختصاص یافت ولی برای استحکام و مقاوم‌سازی حدود ۹۰۰ کیلومتر ایل‌راه عشایری موجود این استان، به حداقل۸۰۰ دهه پل عبور از رودخانه نیاز است.

او اعتبار مورد نیاز برای استانداردسازی و تبدیل ایل‌راه به یک مسیر درجه سه روستایی شوسه در بلندمدت را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: با استانداردسازی ایل‌راه‌ها عشایری امکان سهولت در کوچ بهاری و پاییزی برای عشایر مرتفع خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری رانش زمین، سیلابی شدن عمده دلایل از بین رفتن ایل‌راه‌های عشایری این استان عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال برای ۲۰۰ ایل‌راه عشایری این استان هزینه شد.

حسین‌پور، بیشترین ایل‌راه‌های قابل آسیب این استان را در شهرستان‌های کوهرنگ‌، اردل و لردگان اعلام کرد و گفت: مرمت، اصلاح و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری "بردبردون"، "چارقاش"، "لاغرک"، "پل ترکی"، "اردل"، "لاسوزنی"، "کوهرنگ و "پل سه‌جو" از مسیرهای حیاتی کوچ عشایر این استان است که در اولویت بازسازی قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز