مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش سرانه فضای ورزشی در کرمانشاه

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۱:۴۹:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۷۱۷۸
افزایش سرانه فضای ورزشی در کرمانشاه
صابر رحیمی گفت: درحال حاضر میانگین سرانه فضا‌های ورزشی در استان به ۱.۵ متر رسیده و این درحالیست که این میزان در کشور حدود یک متر است.

به گزارش برنا؛ صابر رحیمی، مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمانشاه با اشاره به رشد قابل توجه سرانه فضا‌های ورزشی در کرمانشاه طی دو سال گذشته، گفت : در این مدت سرانه فضای ورزشی در استان حدود ۲۷ درصد رشد داشته است.

او گفت : درحال حاضر میانگین سرانه فضا‌های ورزشی در استان به ۱.۵ متر رسیده و این درحالیست که این میزان در کشور حدود یک متر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود: طبق آمار‌ها بیشترین میزان سرانه فضای ورزشی در استان مربوط به شهرستان قصرشیرین با ۴.۵۸ متر و کمترین مربوط به شهرستان جوانرود با ۹۷ سانتیمتر است.

 این مسئول افزود: کل سرانه فضای ورزشی در شهر کرمانشاه نیز حدود ۲.۳۴ متر است که با اتمام برخی پروژه‌های ورزشی این آمار افزایش خواهد یافت.

او از فعال بودن ۲۵۵ پروژه ورزشی در سطح استان خبر داد و ادامه داد: در کنار پروژه‌های ورزشی زیادی که هم اکنون در روستا‌ها درحال اجرا داریم، برخی پروژه‌های ورزش قهرمانی همچون پیست اسکیت، دیواره استاندارد سنگنوردی، پیست اتومبیلرانی و … در شهر کرمانشاه فعال هستند.

رحیمی باتاکید براینکه در این مدت علاوه بر برنامه‌هایی که برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان داشتیم، قدم‌های بسیار خوبی نیز در بحث توسعه ورزش برداشته شده، گفت: پارسال آمار ورزشکاران سازمان یافته استان حدود ۲۳ درصد افزایش داشت که در تاریخ ورزش کرمانشاه این میزان جذب ورزشکار سازمان یافته در یکسال بی نظیر بود. برای امسال هم برنامه‌هایی داشتیم که این رکورد شکنی را ادامه دهیم، اما شیوع بیماری کرونا مانع شد.

او از رشد ۵۵ درصدی تعداد باشگاه‌های ورزشی سطح استان هم طی این دو سال خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود ۷۳۰ باشگاه ورزشی در سطح استان داریم که این آمار تا دو سال قبل حدود ۵۰۰ باشگاه بود.

نظر شما