رئیس مرکز پایش کنترل کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

کیفیت هوای اراک در وضعیت قرمز قرار گرفت

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۱:۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۸۳۵۱
کیفیت هوای اراک در وضعیت قرمز قرار گرفت
رئیس مرکز پایش کنترل کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلودگی هوای اراک روز چهارشنبه در وضعیت قرمز قرار گرفت که نشانگر شرایط اضطرار و بسیار ناسالم است.

به گزارش برنا از اراک ، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح امروز (چهارشنبه) به عدد ۱۶۸ رسیده است.

وی بیان کرد: آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون است و بالاترین شاخص آلودگی مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی گزارش شده است.

رئیس مرکز پایش کنترل کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان مرکزی سکون نسبی هوا تا عصر امروز (چهارشنبه) ادامه دارد.

محرابیان عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم و بویژه تمام بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز خودداری کنند و تا حد ممکن از منازل خارج نشوند.

وی اظهار داشت: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

نظر شما