بررسی مشکلات استادیوم های ورزشی منطقه چاروسا

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۱:۳۴:۳۷
کد خبر: ۱۱۰۸۳۸۳
بررسی مشکلات استادیوم های ورزشی منطقه چاروسا
مشکلات استادیوم های ورزشی منطقه چاروسا در دادگستری این بخش بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ نشستی در دادگستری چاروسا با حضور رئیس دادگستری، بخشدار، مدیرکل ورزش و مدیران فنی و مدیر ورزش شهرستان کهگیلویه، اعضای شورای شهر و شهردار، شورای بخش و دهیاران روستاها و جوانان شهر قلعه رئیسی در خصوص مشکلات ورزشی بخش چاروسا برگزار شد.

حجت الاسلام انصاری پور رئیس دادگستری چاروسا در این نشست اظهار کرد: بخش چاروسا یکی از قطب های ورزشی استان است و حضور چندین بازیکن فوتبالی و فوتسالی از چاروسا در لیگ های مختلف کشور نشان از آن است که امیدواریم به مشکلات ورزشی این منطقه بیشتر توجه شود.

رئیس دادگستری چاروسا بیان کرد: یکی از مطالبات به حق جوانان این منطقه یک استادیوم ورزشی مناسب است که متاسفانه مدت زیاد 17 سال از آن می گذرد که بسیار نگران کننده است.

وی یکی از وظایف دستگاه قضا به خصوص دادستان ها و روسای دادگستری ها را ورود به مطالبات عمومی مردم و مووضع تضییع بیت المال دانست و گفت: متاسفانه در این پروژه تضیع بیت المال مشهود است.

این مسوول ادامه داد: چمن مصنوعی که برای این زمین ورزشی خریداری شده در گرما و سرما در حال نابودی است و باید فکری به حال آن می شد که متاسفانه کاری نشد.

انصاری پور تصریح کرد: امیدواریم این جلسه خروجی خوبی برای برطرف شدن مشکلات زمین های ورزشی چاروسا به خصوص شهر قلعه رئیسی داشته باشد و اگر یک زمین ورزشی مناسب در این بخش باشد تمامی بخش می توانند از آن استفاده کنند که متاسفانه در این بخش 20 هزار نفری چنین مشکلی وجود دارد.

رئیس حوزه قضایی چاروسا گفت: در کنار این مشکلات حتی یک سالن ورزشی مناسب هم در شهر قلعه رئیسی وجود ندارد که این جای بسی نگرانی است و حتی تیمی که در لیگ استان به نام تیم اتحاد این شهر است نیازمند حمایت و همکاری است و جالب تر اینکه نیرویی برای نمایندگی این بخش استخدام شده اما متاسفانه هنوز در بخش مستقر نشد که امیدواریم این موضوع هم پیگیری شود.

 

وی گفت: باید برای همیشه مشکل این استادیوم برای جوانان این منطقه برطرف شود و برای برطرف شدن این مشکل نیازمند عزم و همکاری همه مسوولان و مردم هستیم و به عنوان دستگاه قضا و دادگستری آماده همکاری هستیم و امیدواریم مصوبات این نشست عملی گشته تا مردم به خصوص جوانان امیدوار شوند.

داربام بخشدار چاروسا هم در این نشست با انتقاد شدید از حضور بدون اطلاع مدیرکل ورزش و جوانان استان به چاروسا و عدم اطلاع به بخشدار چاروسا بیان کرد: ما به عنوان نماینده دولت موظف به تامین مکانی برای ورزش و سلامتی مردم هستیم و برای تامین این مکان همه کم کاری و بی توجهی شد که جای تاسف است که بعد از چند سال از خدمات نظام همچنان یک منطقه بزرگ از استان از یک مکان ورزشی مناسب بی بهره باشد.

مرتضوی دهیار روستای شوتاور هم در این نشست خواستار برطرف شدن مشکل زمین چمن مصنوعی شوتاور شد و گفت: از زمان آغاز بکار استادیوم شوتاور 17 سال می گذرد و بیش از یکسال از نیمه کاره رها شدن زمین مصنوعی شوتاور هم می گذرد که امیدواریم راهکاری اتخاذ شود تا این مشکل برای جوانان یک روستای بزرگ در شهرستان کهگیلویه برطرف شود.

فروغی رئیس شورای شهر قلعه رئیسی به ظرفیت ورزشی چاروسا اشاره و تصریح کرد: امروز بسیاری از جوانان چاروسا در لیگ های مختلف کشوری بازی می کنند که باید به این ظرفیت توجه شود و جای تعجب است که چرا سرانه ورزشی در چاروسا نزدیک به صفر است اما در دیگر مناطق آمار بالاتری است.

آبرود شهردار قلعه رئیسی هم در این نشست یادآور شد: جلسات مختلفی در سالهای گشته انجام گرفت که ورزش و جوانان پایبند آنها نبود و این نشانه بی توجهی به مشکلات ورزشی این منطقه بود.

کریمی عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست تاکید کرد: تغییر کاربری از چمن مصنوعی به چمن طبیعی حرف و خواسته عموم است که ابتدا امیدواریم این تغییر کاربری صورت بگیرد و برای نگهداری این چمن آماده همکاری هستیم.

معصومی دهیار دشت آزادی هم در این نشست با بیان اینکه 35 دهیاری و دارای 10 هزار نفر جمعیت هستند ادامه داد: سهم روستاها از ورزش در چاروسا نزدیک به صفر است و توجه به ورزش در روستاها باید افزایش یابد و 6 ماه از افتتاح زمین ورزشی دشت آزادی می گذرد که بعضی مشکلات خاص خود را دارد که باید پیگیری شود و زمین ورزشی جاورده هم باید در اولویت تکمیل باشد چرا که حق جوانان است.

مهرجو عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست خواستار توجه ویژه به ورزش بانوان شد و اظهار داشت: موضوع معارضات استادیوم توسط شورای شهر برطرف شد و منتظر تکمیل آن بودیم که متاسفانه صورت نگرفت و امیدواریم در آینده تکمیل شود و نسبت به حق بانوان این بخش در زمینه ورزش توجه ویژه شود.

دیناری شورای بخش چاروسا هم در این نشست به نمایندگی خود در سالهای گذشته در نمایندگی ورزش و جوانان چاروسا اشاره و گفت: در زمان نمایندگی در این بخش تنها همین مسئولین و مردم کمک می کردند و کمک آنچنانی از سوی ورزش و جوانان نداشتیم و امیدواریم امروز هم با کمک همین مردم و مسوولین بتوانید ورزشگاه این شهر را تکمیل کنید و همچنین نسبت به کمک به تیم اتحاد قلعه رئیسی باید عزم بیشتری داشته باشید.

 

 

دانش طلب نماینده تیم اتحاد قلعه رئیسی هم در این نشست عنوان کرد: نمی خواهیم نشست را به چالش بکشانیم اما در کنار تلاش های صورت گرفته کم کاری هایی صورت گرفته که باید آنها جبران شود چرا تیم ما سال گذشته به عنوان نماینده استان در جام حذفی بود اما بخاطر نداشتن استادیوم مناسب در دیگر شهرها میزبانی برگزار کردیم.

 

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان در این نشست با تقدیر از رئیس دادگستری چاروسا در برگزاری این نشست تصریح کرد: خدمات خوبی از جمله فنس کشی، زیرسازی، اتاق رختکن و جایگاه تماشاگر در استادیوم قلعه رئیسی کار شد که نیاز بود خدمات هم گفته شود اما چون این خواسته به حق جوانان این منطقه است احساس شرمندگی می کنیم.

علوی بیان کرد: در دو سال گذشته پیمانکاری انتخاب شد کارهایی هم انجام داد اما نتوانستیم تکمیل کننده آن باشیم اما امروز آماده ایم در این نشست تا با همکاری همدیگر بتوانیم راهکاری برای حل مشکل این زمین داشته باشیم.

وی نبود اعتبارات لازم را مهمترین مشکل چند سال گذشته این استادیوم دانست و گفت: سال گذشته هیچ مبلغی برای این استادیوم تخصیص داده نشد و امسال از مبلغی که در نظر گرفته شد مبلغی تخصیص داده شد که به محض ابلاغ پیمانکار پروژه انتخاب خواهد شد و تا مبلغ تخصیص داده شده ابلاغ نشود نمی توانیم پیمانکار مشخص کنیم.

 

 

 آرمند عضو شورای شهر قلعه رئیسی گفت: تنها راهکار برای تکمیل این استادیوم یک پیمانکار قوی با آورده کافی است که بتواند در صورت کمبود اعتبار از سرمایه خود استفاده کند.

وی گفت: اینکه امروز توپ در زمین شورای شهر و شهرداری انداخته شود اصلا کار درستی نیست پروژه یک پروژه مهم استانی است که باید توسط پیمانکار بگیرد و در کنار آن همکاری شورای شهر و شهردار را هم بخواهید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از تغییر کاربری چمن از مصنوعی به طبیعی خبر داد و گفت: برای عزم جدی برای این تغییر کاربری نیازمند همکاری مسوولین به خصوص شورای شهر برای آبرسانی آن هستیم و برای تکمیل این پروژه به یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که حمایت بخشدار و فرماندار را هم نیاز داریم.

علوی با بیان اینکه در صورت همکاری نسبت به آبرسانی به پروژه پیمانکار انتخاب خواهد شد ادامه داد: امیدواریم با این مصوبات تا پایان سال جاری پروژه تکمیل و در اختیار جوانان منطقه قرار بگیرد.

این مسئوول همچنین از حضور نیروی استخدام شده ورزش و جوانان برای چاروسا در خود بخش خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا مستقر شدن نیرو در خود منطقه در طول هفته چند روزی در خود بخش مستقر باشد تا بتواند مشکلات ورزشی جوانان را پیگیری کند.

وی به چمن مصنوعی شوتاور هم اشاره کرد و گفت: اعتبار این چمن با کمک نماینده سابق و فعلی تخصیص از اعتبارات وزارت ورزش بود که به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره مانده اما به پیمانکار پروژه اعلام شد تا نسبت به تکمیل صورت وضعیت خود اقدام کند تا اعتباری برای تکمیل پروژه تخصیص دهیم که باز امیدواریم در آینده نزدیک چمن مصنوعی آن افتتاح شود.

علوی زمین ورزشی شوتاور را که قریب به 17 سال از آن هم می گذرد زمین خاکی دانست و گفت برای تسطیح آن همکاری و تلاش می کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان به استادیوم ورزشی جاورده هم اشاره و تاکید کرد: با تلاش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این پروژه جزء پروژه های وزارت نفت قرار گرفت که به دنبال تخصیص اعتبار برای تکمیل آن هستند که باز کمبود اعتبار سبب کند شدن پروژه بود که در صورت تخصیص عملیات آن آغاز خواهد شد.

در ادامه رئیس دادگستری، مدیرکل ورزش و جوانان، بخشدار و مسئولین شهری قلعه رئیسی با حضور در زمین ورزشی قلعه رئیسی، شوتاور، دشت آزادی و جاورده از وضعیت آنها از نزدیک آشنا و مشکلات آنها بررسی شد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز