نشست تخصصی نگاهی به دستاوردهای مطبوعاتی نهضت آزادیستان برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۲:۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۸۴۴۰
نشست تخصصی نگاهی به دستاوردهای مطبوعاتی نهضت آزادیستان برگزار می‌شود
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی گفت: همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی؛ نشست تخصصی نگاهی به دستاوردهای مطبوعاتی نهضت آزادیستان در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی شفیعی، مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت مجاهد نستوه و عالم مبارز، شیخ محمد خیابانی؛ نشست تخصصی نگاهی به دستاوردهای مطبوعاتی نهضت آزادیستان در تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این نشست ششم دی ماه به همت خانه مطبوعات استان و ستاد همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

شفیعی با بیان این‌که «نشست تخصصی نگاهی به دستاوردهای مطبوعاتی نهضت آزادیستان» با سخنرانی و حضور اساتید و پژوهشگران برجسته تاریخ معاصر و مطبوعات کشور همراه خواهد بود، گفت: قرار است این نشست در آدرس های اینستاگرامی Azarshnews@ و @shahidkhiyabani به صورت زنده برای عموم علاقه‌مندان پخش شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی افزود: دکتر سیروس برادران شکوهی، استاد تاریخ دانشگاه تبریز، دکتر عباس قدیمی، استاد تاریخ دانشگاه تبریز و محمد عزیزی راد پژوهشگر تاریخ مطبوعات آذربایجان در این نشست تخصصی به طرح موضوع خواهند پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آذربایجان و تبریز مهد پرورش علمای مبارز و فعالان برجسته مطبوعاتی در طول تاریخ بوده است، اظهار داشت: نگاهی به تاریخ آذربایجان نشان می دهد که این خطه زرخیز از ایران اسلامی همواره نقش محوری و اصلی در جریان‌های مختلف سیاسی، مطبوعاتی، فرهنگی، دینی و اقصادی داشته است.

 

نظر شما