استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مجوز اعتبار از ظرفیت‌ های ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه برای پروژه سد تنگ سرخ صادر شد/ اختصاص ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در عملیات اجرایی سد تنگ سرخ

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۰:۳۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۸۷۷۹
مجوز اعتبار از ظرفیت‌ های ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه برای پروژه سد تنگ  سرخ صادر شد/ اختصاص ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در عملیات اجرایی سد تنگ سرخ
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کسب مجوز اعتبار از ظرفیت‌ های ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه برای پروژه مهم سد تنگ سرخ در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ نشستی در خصوص پیگیری وضعیت سد مخزنی تنگ‌ سرخ با حضور حسین کلانتری استاندار، سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، و رسول فرهادی مدیرعامل آب منطقه ای استان  برگزار شد.

کلانتری برنقش مجوز ماده ۵۶ در تسریع عملیات اجرایی سد تنگ سرخ تاکید کرد و گفت: کسب این مجوزبا تلاش آب منطقه ای و  تصویب وزارت نیرو  و پیگیری مجموعه استانداری و سازمان مدیریت استان از سازمان برنامه و بودجه کشور صورت پذیرفت.

وی عنوان کرد: بعد از پیگیری های انجام شده و باتوجه به نقش سد در رونق اقتصادی منطقه به ویژه در تامین آب شرب  یاسوج ، بخش کشاورزی، محیط زیست و صنعت منطقه دستورات لازم داده و مجوز صادر شد.

وی تاکید کرد: دولت در صورت مشارکت بخش خصوصی،  سرمایه گذاری و تامین   منابع مالی و بازپرداخت آن در سنوات و مدل مالی با تامین و پرداخت ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای این سد موافقت کرد. 

وی با اشاره به اینکه سد مخزنی تنگ سرخ با  حجم تنظیم سالانه آن ۱۹۰ میلیون متر مکعب ساخته می شود، عنوان کرد: تامین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای مسیر، تامین آب صنعت یاسوج، تامین بخشی از آب کشاورزی شهرستان بویراحمد،  نیاز زیست محیطی از جمله اهداف احداث سد تنگ سرخ است.

نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: باتوجه به جاذبه های توریستی منطقه احداث این سد می تواند نقش بسزایی در رونق صنعت گردشگری و به تبع آن ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم شهرستان داشته باشد.

کلانتری میزان پیشرفت فیزیکی سد را ۳۳ درصد برشمرد و افزود: بی شک بهره برداری از این سد نقش مهمی در رونق و توسعه پایدار استان خواهد داشت در آینده نیز می‌ تواند به ایجاد و بهبود وضعیت اشتغال در منطقه کمک کند.

استاندار با تاکید بر اینکه آب یکی از مهمترین عوامل توسعه در جهان است که نقش بسزایی در توسعه اقتصادی  و صنعتی یک منطقه ایفا می کند، اظهار داشت: : مسیر سد و رودخانه بشار می تواند یکی  از مهم ترین تفرجگاه های  منطقه و مناطق اطراف آن یکی از باصفاترین استراحت گاه های مسافران شود که می توان با تعیین روستاهای  نزدیک سد به عنوان روستاهای هدف گردشگری آن را به منطقه نمونه گردشگری بویراحمد توسعه داد.

 

نظر شما