نصب و راه اندازی مخازن اکسیژن در بیمارستان های یاسوج و گچساران

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۸۷۸۰
نصب و راه اندازی مخازن اکسیژن در بیمارستان های یاسوج و گچساران
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹، در استان بیمارستان های ما از لحاظ برخی زیرساخت‌ها آمادگی لازم برای مقابله با بیماری را نداشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جلال پورانفرد افزود: مهمترین کمبود ما اکسیژن رسانی به بیماران بود. دستگاه های اکسیژن ساز ما یا قدیمی بودند یا به تعداد کافی برای تخت های بیمارستانی پیش‌بینی نشده و یا با افزایش ظرفیت بیمارستان ها پاسخگو نبودند.

وی اذعان داشت: با روند پیشرفت بیماری و افزایش نیاز بیماران به اکسیژن با مشکل روبه‌رو می شدیم که در همین راستا رایزنی‌هایی با وزارت بهداشت داشتیم، خوشبختانه همکاری های خوبی نیز صورت گرفت و اعتبار برای خرید اکسیژن ساز بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی به استان تخصیص داده شد.

وی تاکید کرد: در اولین کمیته خرید، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به کمبود دستگاه اکسیژن ساز در کشور در مقطعی از زمان پیشرفت و شیوع بیماری کووید ۱۹ ، تصمیم بر این شد که دانشگاه سه مخزن کرایژنیک ذخیره اکسیژن مایع را خریداری کند.

پورانفردافزود: مخازن کرایژنیک هم از لحاظ نگهداری و هم از لحاظ ایمنی شرایط خاص خود را دارند و از طرفی تهیه اکسیژن مایع مشکل اساسی ما برای این مخازن بود.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: تصمیم بر آن شد که یک مخرن 30 تنی برای بیمارستان شهید جلیل یاسوج، یک مخزن ۳۰ تنی برای بیمارستان امام خمینی دهدشت و یک مخرن 20 تنی اکسیژن برای گچساران خریداری شود که خوشبختانه نیز خریداری شدند.

وی یادآور شد: برای خرید یک دستگاه اکسیژن ۶۰۰ لیتری جهت بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نیز رایزنی کردیم که با هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت به این تفاهم رسیدیم و خوشبختانه آن را تحویل گرفتیم.

پورانفرد گفت: این اقدامات در کنار اقداماتی چون تهیه کپسول‌های اکسیژن ۴۰ و ۵۰ لیتری برای بیمارستانها تا زمان رسیدن مخازن کرایژنیک مشکل ما را به نوعی حل نمود ولی خوشبختانه طی یک هفته اخیر دو مخزن کرایژنیک بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بیمارستان شهید رجایی گچساران نصب و راه اندازی شدند.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نیز دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری خود را دریافت کرده که در حال نصب می باشد و مخزن 30 تنی بیمارستان امام خمینی دهدشت نیز در حال ارسال است و فونداسیون نصب این مخزن آماده می باشد.

پورانفرد با اشاره به اینکه مشکل اصلی استان با این مخازن نحوه تولید اکسیژن مایع بود، ابراز داشت: با رایزنی هایی که استاندار، رئیس و معاونین درمان و توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان در سطح وزارتخانه داشتند خوشبختانه مقرر شد که اکسیژن مایع از پتروشیمی پارسیان عسلویه تامین گردد که خوشبختانه یک محموله 20 تنی در یاسوج و یک محموله 20 تنی نیز در گچساران تخلیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواستیم اکسیژن مایع را خریداری نماییم باید برای هر تن ۷ میلیون تومان هزینه می کردیم اما با رایزنی‌های صورت گرفته این اکسیژن به صورت رایگان در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت و مشکل کمبود اکسیژن در استان مرتفع می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز