صرفه جویی بالای ارزی با استفاده از توان متخصصان بومی

سمیلاتور اطفای حریق در فرودگاه طبس طراحی شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۱:۰۷:۴۳
کد خبر: ۱۱۰۹۲۴۰
سمیلاتور اطفای حریق در فرودگاه طبس طراحی شد
پرسنل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه طبس موفق به طراحی و بهره برداری آزمایشی از سمیلاتور اطفای حریق و نجات سرنشینان هواپیما شدند.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: این سمیلاتور برشی از هواپیمای RJ است که طراحی آن از شش ماه پیش با ایده پردازی همکاران فرودگاه طبس آغاز و طراحی و ساخت آن توسط تیم ۶ نفره در حوزه‌های مختلف در واحد آتش نشانی و هدایت زمینی فرودگاه طبس به انجام رسید و مورد آزمایش قرار گرفت.

طهماسبی افزود: این سمیلاتور چندین بار با ایجاد حریق در قسمت‌های مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است که نتایج آن رضایت بخش ارزیابی گردیده است.

وی با بیان اینکه سمیلاتور فرودگاه طبس دارای قابلیت انجام تمرین‌هایی نظیر اطفای حریق ایجاد شده در موتور، اربه فرود، کابین هواپیما و ریزش سوخت از بال هواپیماست گفت: این سمیلاتور برای موارد نجات مسافر داخل کابین هواپیما نیز کاربرد دارد.

طهماسبی افزود: این سمیلاتور، تکمیلی نمونه خارجی نیست، ولی برای تامین اهداف تمرین مواجهه با حریق در قسمت‌های مختلف هواپیما کاربرد دارد که قابل ارتقا به مدل‌های پیشرفته‌تر نیز می‌باشد.

وی گفت: نمونه خارجی این سمیلاتور که در مراکز آموزشی کشور‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد که با همت همکاران متخصص فرودگاه طبس با هزینه حدود ۵۰ میلیون تومان طراحی و ساخته شده است که تامین کننده اهداف مورد نیاز در زمینه حفظ آمادگی پرسنل ادارات آتش نشانی فرودگاه‌ها میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی تاکید کرد: طراحی این سمیلاتور پیرو فرمایشات و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر توان داخلی و توانمندی جوانان کشور برای غلبه بر تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر کشور، انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز