مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان اراک مهار شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۹۷۳۵
آنفلوآنزای  پرندگان در تالاب  میقان اراک مهار شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تلفات ناشی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک مهار شده و مورد جدید مرگ و میر در ۲ هفته اخیر در این زیستگاه طبیعی گزارش نشده است.

به گزارش برنا از اراک، رضا میرزایی افزود:  آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از اول آذرماه امسال در تالاب میقان اراک شیوع یافت و یک‌هزار و ۲۵۵ لاشه پرنده وحشی بر اثر این بیماری جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: رصد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به صورت مستمر در تالاب کویری میقان اراک  ادامه دارد و تلفات جدیدی دیده نشده اما، در صورت مشاهده  لاشه‌های قدیمی به سرعت این پرندگان تلف شده در قالب موازین بهداشتی دفن می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با وجود شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک،  موردی از این بیماری در هیچ نقطه دیگر از استان مشاهده نشد و کانون آن در زیستگاه میقان کنترل شده است.

میرزایی اظهار داشت: تردد به محوطه تالاب میقان اراک با توجه به شیوع آنفلوآنزای پرندگان ممنوع شده و هیچ آمد و شدی تا اطلاع ثانوی به این زیستگاه صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده هرنوع پرنده تلف شده به هیچ عنوان به آن دست نزنند و مراتب را برای پیگیری به ادارات محیط زیست و دامپزشکی اطلاع دهند.

 

نظر شما